Nová sub-divize bude zaměřena na ekologická vozidla. Prvními modely budou i3 a i8.
BMW nakonec nevytvořilo samostatnou značku ale pouze založilo jakousi "sub-divizi", která bude mít na starosti vývoj aut s různými druhy alternativních pohonů. První dva modely ponesou název i3 a i8. Oba budou montovány na výrobních linkách v Liepzigu, do kterých BMW zainvestovalo 400 milionů €. Bude také vytvořeno asi 800 nových pracovních míst.
BMW i3 a i8 budou založeny na architektuře LifeDrive. Ta v sobě implementuje montáž motoru do hliníkového šasi, zatímco prostor pro cestující bude tvořen materiálem se zkratkou CFRP. Jde o speciální plast vyztužený uhlíkovými vlákny.
Model i3 byl dříve znám jako MegaCity. O pohon se bude starat čistě elektrický motor, podobně jako v BMW 1 ActivE. Co se týče i8, pohon by měl podle dohadů obstarávat třívalcový benzínový motor spojený s elektromotorem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?