Auto už bude možné koupit jen na půjčku. Velké úvěrové firmy upouštějí kvůli mezeře v zákoně od nabídky kdysi oblíbeného leasingu pro fyzické osoby, píší ve čtvrtečním vydání Lidové noviny.
Zájemce o nové auto, který nemá potřebnou hotovost, si bude muset říct o spotřebitelský úvěr nebo si založit firmu. Druhá, třetí a čtvrtá největší úvěrová firma na trhu totiž přestaly od ledna tento produkt nabízet. Bojí se, že si z nich zákazníci udělají půjčovnu aut. Může za to díra v novelizovaném zákoně o spotřebitelském úvěru. Ten od ledna umožňuje lidem do čtrnácti dnů vypovědět například smlouvu o půjčce se splátkovou firmou nebo s bankou, pokud se jim bude zdát nevýhodná nebo na její splácení nebudou mít. Nevztahuje se jen na běžné úvěry, ale právě i na finanční leasingy pro lidi, uvádí Lidové noviny.
A v tom je kámen úrazu: v případě leasingu na rozdíl od běžných úvěrů auto zůstává v majetku poskytovatele. "Zákon bohužel už neupravuje, jak si jednotlivé strany vrátí svá plnění ze smlouvy, neboť nový osobní automobil již pouhou registrací, případně čtrnáctidenním užíváním, ztrácí až 25 procent své původní hodnoty," citují Lidové noviny Jiřího Matulu, předsedu České leasingové a finanční asociace. Podle něj lze proto očekávat, že toto nové ustanovení vyvolá od ledna řadu sporů
Jenže velcí poskytovatelé úvěrů tyto spory raději předběhli, ovšem po svém: produkt finanční leasing pro fyzické osoby od Nového roku jednoduše zrušili. "Čekáme, že lidé této možnosti budou chtít zneužívat a udělat si z leasingové společnosti jakousi půjčovnu na zkoušku," řekla už dříve Lidovým novinám projektová manažerka ČSOB Leasing Marta Slažanská. Společnost proto od 1. ledna finanční leasing pro fyzické osoby neposkytuje. Podobně se zachovala UniCredit Leasing i firmy Credium či Essox. Jednička v objemu poskytnutých leasingů ŠkoFIN zatím tomuto pokušení odolává, píší Lidové noviny.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.