Auto už bude možné koupit jen na půjčku. Velké úvěrové firmy upouštějí kvůli mezeře v zákoně od nabídky kdysi oblíbeného leasingu pro fyzické osoby, píší ve čtvrtečním vydání Lidové noviny.
Zájemce o nové auto, který nemá potřebnou hotovost, si bude muset říct o spotřebitelský úvěr nebo si založit firmu. Druhá, třetí a čtvrtá největší úvěrová firma na trhu totiž přestaly od ledna tento produkt nabízet. Bojí se, že si z nich zákazníci udělají půjčovnu aut. Může za to díra v novelizovaném zákoně o spotřebitelském úvěru. Ten od ledna umožňuje lidem do čtrnácti dnů vypovědět například smlouvu o půjčce se splátkovou firmou nebo s bankou, pokud se jim bude zdát nevýhodná nebo na její splácení nebudou mít. Nevztahuje se jen na běžné úvěry, ale právě i na finanční leasingy pro lidi, uvádí Lidové noviny.
A v tom je kámen úrazu: v případě leasingu na rozdíl od běžných úvěrů auto zůstává v majetku poskytovatele. "Zákon bohužel už neupravuje, jak si jednotlivé strany vrátí svá plnění ze smlouvy, neboť nový osobní automobil již pouhou registrací, případně čtrnáctidenním užíváním, ztrácí až 25 procent své původní hodnoty," citují Lidové noviny Jiřího Matulu, předsedu České leasingové a finanční asociace. Podle něj lze proto očekávat, že toto nové ustanovení vyvolá od ledna řadu sporů
Jenže velcí poskytovatelé úvěrů tyto spory raději předběhli, ovšem po svém: produkt finanční leasing pro fyzické osoby od Nového roku jednoduše zrušili. "Čekáme, že lidé této možnosti budou chtít zneužívat a udělat si z leasingové společnosti jakousi půjčovnu na zkoušku," řekla už dříve Lidovým novinám projektová manažerka ČSOB Leasing Marta Slažanská. Společnost proto od 1. ledna finanční leasing pro fyzické osoby neposkytuje. Podobně se zachovala UniCredit Leasing i firmy Credium či Essox. Jednička v objemu poskytnutých leasingů ŠkoFIN zatím tomuto pokušení odolává, píší Lidové noviny.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.