Auto už bude možné koupit jen na půjčku. Velké úvěrové firmy upouštějí kvůli mezeře v zákoně od nabídky kdysi oblíbeného leasingu pro fyzické osoby, píší ve čtvrtečním vydání Lidové noviny.
Zájemce o nové auto, který nemá potřebnou hotovost, si bude muset říct o spotřebitelský úvěr nebo si založit firmu. Druhá, třetí a čtvrtá největší úvěrová firma na trhu totiž přestaly od ledna tento produkt nabízet. Bojí se, že si z nich zákazníci udělají půjčovnu aut. Může za to díra v novelizovaném zákoně o spotřebitelském úvěru. Ten od ledna umožňuje lidem do čtrnácti dnů vypovědět například smlouvu o půjčce se splátkovou firmou nebo s bankou, pokud se jim bude zdát nevýhodná nebo na její splácení nebudou mít. Nevztahuje se jen na běžné úvěry, ale právě i na finanční leasingy pro lidi, uvádí Lidové noviny.
A v tom je kámen úrazu: v případě leasingu na rozdíl od běžných úvěrů auto zůstává v majetku poskytovatele. "Zákon bohužel už neupravuje, jak si jednotlivé strany vrátí svá plnění ze smlouvy, neboť nový osobní automobil již pouhou registrací, případně čtrnáctidenním užíváním, ztrácí až 25 procent své původní hodnoty," citují Lidové noviny Jiřího Matulu, předsedu České leasingové a finanční asociace. Podle něj lze proto očekávat, že toto nové ustanovení vyvolá od ledna řadu sporů
Jenže velcí poskytovatelé úvěrů tyto spory raději předběhli, ovšem po svém: produkt finanční leasing pro fyzické osoby od Nového roku jednoduše zrušili. "Čekáme, že lidé této možnosti budou chtít zneužívat a udělat si z leasingové společnosti jakousi půjčovnu na zkoušku," řekla už dříve Lidovým novinám projektová manažerka ČSOB Leasing Marta Slažanská. Společnost proto od 1. ledna finanční leasing pro fyzické osoby neposkytuje. Podobně se zachovala UniCredit Leasing i firmy Credium či Essox. Jednička v objemu poskytnutých leasingů ŠkoFIN zatím tomuto pokušení odolává, píší Lidové noviny.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.