Nejnovější a zároveň nejmenší hybrid od Lexusu začne na 700 tisících korunách. Stojí stejně jako konkurenční diesely.
Hybridní Lexus CT je nabízen s jediným motorem, hybridem 200h. Motor má výkon 136 koní, skládá se z benzínové 1,8 a elektromotoru. Spolu mají skvělou spotřebu 3,8l/100 km, na což nedosáhnou ani konkurenční diesely. Standardem je automatická převodovka CVT.
Základní výbava stojí rovných 700 tisíc korun, přičemž zahrnuje slušnou sadu elektronických pomocníků proti smyku, prokluzu, pro snazší rozjezd do kopce a další. Základem je 8 airbagů (přední, boční, hlavové a kolenní) a samozřejmě automatická klimatizace a audiosystém.
Za vyšší výbavu je nutné připlatit 40 tisíc. Dostanete za to větší kola, mlhovky a hlavně možnost připlatit si za další prvky výbavy jako například navigaci (60 tisíc).
Nejvyšší výbava stojí 979 tisíc korun, tedy velký skok oproti střední. Nabízí za to snad vše, co je možné si přát, například prémiový audiosystém se 13 reproduktory s pevným diskem, navigací a 7palcovým displejem, na kterém je možné promítat obraz z couvací kamery. Dále tempomat, dešťový senzor, LED světla pro denní svícení, kožené čalounění a mnoho dalšího. za příplatek poté je přednárazový systé, který radarem snímá situaci před vozem a dokáže zasáhnout před blížící se nehodou. Součástí je adaptivní tempomat.
Podívejme se na konkurenci. ta zatím nemá v nabídce hybridy, takže se podíváme na dieselové varianty. Audi A3 Sportback s motorem 2,0 TDi o srovnatelném výkonu stojí s automatickou převodovkou 742 tisíc korun. Je přitom mnohem hůře vybavena, má o 2 airbagy méně, jen manuální klimatizaci a chybí někteří elektroničtí pomocníci.
Další je BMW 1. Pětidveřový model s motorem 118d o podobném výkonu stojí velmi podobných 704 tisíc korun. Chybí mu kolenní airbagy, klimatizace je jen manuální, jinak je ale výbava srovnatelná.
Můžeme tedy říci, že v kategorii úsporných prémiových vozů jde o poměrně dobrou volbu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?