Nejnovější a zároveň nejmenší hybrid od Lexusu začne na 700 tisících korunách. Stojí stejně jako konkurenční diesely.
Hybridní Lexus CT je nabízen s jediným motorem, hybridem 200h. Motor má výkon 136 koní, skládá se z benzínové 1,8 a elektromotoru. Spolu mají skvělou spotřebu 3,8l/100 km, na což nedosáhnou ani konkurenční diesely. Standardem je automatická převodovka CVT.
Základní výbava stojí rovných 700 tisíc korun, přičemž zahrnuje slušnou sadu elektronických pomocníků proti smyku, prokluzu, pro snazší rozjezd do kopce a další. Základem je 8 airbagů (přední, boční, hlavové a kolenní) a samozřejmě automatická klimatizace a audiosystém.
Za vyšší výbavu je nutné připlatit 40 tisíc. Dostanete za to větší kola, mlhovky a hlavně možnost připlatit si za další prvky výbavy jako například navigaci (60 tisíc).
Nejvyšší výbava stojí 979 tisíc korun, tedy velký skok oproti střední. Nabízí za to snad vše, co je možné si přát, například prémiový audiosystém se 13 reproduktory s pevným diskem, navigací a 7palcovým displejem, na kterém je možné promítat obraz z couvací kamery. Dále tempomat, dešťový senzor, LED světla pro denní svícení, kožené čalounění a mnoho dalšího. za příplatek poté je přednárazový systé, který radarem snímá situaci před vozem a dokáže zasáhnout před blížící se nehodou. Součástí je adaptivní tempomat.
Podívejme se na konkurenci. ta zatím nemá v nabídce hybridy, takže se podíváme na dieselové varianty. Audi A3 Sportback s motorem 2,0 TDi o srovnatelném výkonu stojí s automatickou převodovkou 742 tisíc korun. Je přitom mnohem hůře vybavena, má o 2 airbagy méně, jen manuální klimatizaci a chybí někteří elektroničtí pomocníci.
Další je BMW 1. Pětidveřový model s motorem 118d o podobném výkonu stojí velmi podobných 704 tisíc korun. Chybí mu kolenní airbagy, klimatizace je jen manuální, jinak je ale výbava srovnatelná.
Můžeme tedy říci, že v kategorii úsporných prémiových vozů jde o poměrně dobrou volbu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?