Nejnovější a zároveň nejmenší hybrid od Lexusu začne na 700 tisících korunách. Stojí stejně jako konkurenční diesely.
Hybridní Lexus CT je nabízen s jediným motorem, hybridem 200h. Motor má výkon 136 koní, skládá se z benzínové 1,8 a elektromotoru. Spolu mají skvělou spotřebu 3,8l/100 km, na což nedosáhnou ani konkurenční diesely. Standardem je automatická převodovka CVT.
Základní výbava stojí rovných 700 tisíc korun, přičemž zahrnuje slušnou sadu elektronických pomocníků proti smyku, prokluzu, pro snazší rozjezd do kopce a další. Základem je 8 airbagů (přední, boční, hlavové a kolenní) a samozřejmě automatická klimatizace a audiosystém.
Za vyšší výbavu je nutné připlatit 40 tisíc. Dostanete za to větší kola, mlhovky a hlavně možnost připlatit si za další prvky výbavy jako například navigaci (60 tisíc).
Nejvyšší výbava stojí 979 tisíc korun, tedy velký skok oproti střední. Nabízí za to snad vše, co je možné si přát, například prémiový audiosystém se 13 reproduktory s pevným diskem, navigací a 7palcovým displejem, na kterém je možné promítat obraz z couvací kamery. Dále tempomat, dešťový senzor, LED světla pro denní svícení, kožené čalounění a mnoho dalšího. za příplatek poté je přednárazový systé, který radarem snímá situaci před vozem a dokáže zasáhnout před blížící se nehodou. Součástí je adaptivní tempomat.
Podívejme se na konkurenci. ta zatím nemá v nabídce hybridy, takže se podíváme na dieselové varianty. Audi A3 Sportback s motorem 2,0 TDi o srovnatelném výkonu stojí s automatickou převodovkou 742 tisíc korun. Je přitom mnohem hůře vybavena, má o 2 airbagy méně, jen manuální klimatizaci a chybí někteří elektroničtí pomocníci.
Další je BMW 1. Pětidveřový model s motorem 118d o podobném výkonu stojí velmi podobných 704 tisíc korun. Chybí mu kolenní airbagy, klimatizace je jen manuální, jinak je ale výbava srovnatelná.
Můžeme tedy říci, že v kategorii úsporných prémiových vozů jde o poměrně dobrou volbu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.