Nejnovější a zároveň nejmenší hybrid od Lexusu začne na 700 tisících korunách. Stojí stejně jako konkurenční diesely.
Hybridní Lexus CT je nabízen s jediným motorem, hybridem 200h. Motor má výkon 136 koní, skládá se z benzínové 1,8 a elektromotoru. Spolu mají skvělou spotřebu 3,8l/100 km, na což nedosáhnou ani konkurenční diesely. Standardem je automatická převodovka CVT.
Základní výbava stojí rovných 700 tisíc korun, přičemž zahrnuje slušnou sadu elektronických pomocníků proti smyku, prokluzu, pro snazší rozjezd do kopce a další. Základem je 8 airbagů (přední, boční, hlavové a kolenní) a samozřejmě automatická klimatizace a audiosystém.
Za vyšší výbavu je nutné připlatit 40 tisíc. Dostanete za to větší kola, mlhovky a hlavně možnost připlatit si za další prvky výbavy jako například navigaci (60 tisíc).
Nejvyšší výbava stojí 979 tisíc korun, tedy velký skok oproti střední. Nabízí za to snad vše, co je možné si přát, například prémiový audiosystém se 13 reproduktory s pevným diskem, navigací a 7palcovým displejem, na kterém je možné promítat obraz z couvací kamery. Dále tempomat, dešťový senzor, LED světla pro denní svícení, kožené čalounění a mnoho dalšího. za příplatek poté je přednárazový systé, který radarem snímá situaci před vozem a dokáže zasáhnout před blížící se nehodou. Součástí je adaptivní tempomat.
Podívejme se na konkurenci. ta zatím nemá v nabídce hybridy, takže se podíváme na dieselové varianty. Audi A3 Sportback s motorem 2,0 TDi o srovnatelném výkonu stojí s automatickou převodovkou 742 tisíc korun. Je přitom mnohem hůře vybavena, má o 2 airbagy méně, jen manuální klimatizaci a chybí někteří elektroničtí pomocníci.
Další je BMW 1. Pětidveřový model s motorem 118d o podobném výkonu stojí velmi podobných 704 tisíc korun. Chybí mu kolenní airbagy, klimatizace je jen manuální, jinak je ale výbava srovnatelná.
Můžeme tedy říci, že v kategorii úsporných prémiových vozů jde o poměrně dobrou volbu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.