Jde o lobby výrobců autolékárniček, nebo o nevyhnutelnou věc pro záchranu lidských životů? Motoristé debatují, proč si do aut musí kupovat nové lékárničky. Pouhá změna vyhlášky totiž zařídila prodejcům miliardový byznys. Píše o tom čtvrteční Mladá fronta Dnes.
V Česku je registrováno skoro pět milionů osobních vozů. Jestliže si každý majitel pořídí novou verzi za průměrnou cenu 200 korun, jde o byznys za jednu miliardu. Kromě toho jezdí dalších dva a půl milionu ostatních vozidel - dodávek, nákladních aut, autobusů či motocyklů. To je další nejméně půlmiliarda korun, přičemž lékárničky třeba do autobusů pro více lidí jsou výrazně dražší.
Ministerstvo dopravy rozšíření výbavy o resuscitační masku, izotermickou fólii či pořádné nůžky obhajuje tím, že si to vynutila odborná veřejnost nespokojená se zastaralou verzí lékárniček. Jenže někteří záchranáři, kteří k nehodám jezdí, o užitečnosti změny pochybují. "Nemám důkazy, ale obávám se, že v tom spíše budou lobbistické zájmy. Cítím to tak," míní šéf středočeské záchranky Martin Houdek. "Upřímně řečeno nevím, zda je laik schopen a ochoten použít třeba resuscitační masku."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.