Jde o lobby výrobců autolékárniček, nebo o nevyhnutelnou věc pro záchranu lidských životů? Motoristé debatují, proč si do aut musí kupovat nové lékárničky. Pouhá změna vyhlášky totiž zařídila prodejcům miliardový byznys. Píše o tom čtvrteční Mladá fronta Dnes.
V Česku je registrováno skoro pět milionů osobních vozů. Jestliže si každý majitel pořídí novou verzi za průměrnou cenu 200 korun, jde o byznys za jednu miliardu. Kromě toho jezdí dalších dva a půl milionu ostatních vozidel - dodávek, nákladních aut, autobusů či motocyklů. To je další nejméně půlmiliarda korun, přičemž lékárničky třeba do autobusů pro více lidí jsou výrazně dražší.
Ministerstvo dopravy rozšíření výbavy o resuscitační masku, izotermickou fólii či pořádné nůžky obhajuje tím, že si to vynutila odborná veřejnost nespokojená se zastaralou verzí lékárniček. Jenže někteří záchranáři, kteří k nehodám jezdí, o užitečnosti změny pochybují. "Nemám důkazy, ale obávám se, že v tom spíše budou lobbistické zájmy. Cítím to tak," míní šéf středočeské záchranky Martin Houdek. "Upřímně řečeno nevím, zda je laik schopen a ochoten použít třeba resuscitační masku."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.