Jde o lobby výrobců autolékárniček, nebo o nevyhnutelnou věc pro záchranu lidských životů? Motoristé debatují, proč si do aut musí kupovat nové lékárničky. Pouhá změna vyhlášky totiž zařídila prodejcům miliardový byznys. Píše o tom čtvrteční Mladá fronta Dnes.
V Česku je registrováno skoro pět milionů osobních vozů. Jestliže si každý majitel pořídí novou verzi za průměrnou cenu 200 korun, jde o byznys za jednu miliardu. Kromě toho jezdí dalších dva a půl milionu ostatních vozidel - dodávek, nákladních aut, autobusů či motocyklů. To je další nejméně půlmiliarda korun, přičemž lékárničky třeba do autobusů pro více lidí jsou výrazně dražší.
Ministerstvo dopravy rozšíření výbavy o resuscitační masku, izotermickou fólii či pořádné nůžky obhajuje tím, že si to vynutila odborná veřejnost nespokojená se zastaralou verzí lékárniček. Jenže někteří záchranáři, kteří k nehodám jezdí, o užitečnosti změny pochybují. "Nemám důkazy, ale obávám se, že v tom spíše budou lobbistické zájmy. Cítím to tak," míní šéf středočeské záchranky Martin Houdek. "Upřímně řečeno nevím, zda je laik schopen a ochoten použít třeba resuscitační masku."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?