ZiL, kdysi slavná značka, která vozila ty největší pohlaváry Sovětského svazu a spřátelených republik. Kde je ji teď konec?
Internetem začaly kolovat zajímavé snímky. Mělo by jít o koncept budoucí vládní limuzíny, kterou si objednal sám ruský prezident Dimitrij Medveděv. Ten se, podobně jako jeho předchůdce a současný premiér Vladimir Putin, vozí zejména v Mercedesech, ale je možné, že za pár let se bude vozit v hranaté limuzíně domácí značky.
Společnost ZiL existuje již od roku 1916 a za svou existenci vystřídala různé názvy. Od roku 1936 vyráběla mimo nákladních vozidel také vládní limuzíny.
Dnešní sláva fabriky je již velmi zašlá, ale možná se obnoví. Státnická limuzína má údajně vyjadřovat velikost a sílu Ruska. Při pohledu na až absurdně hranaté tvary tak trochu přemýšlím, zda to byl účel, nebo jen v Rusku došla kružítka.
Každopádně by podobný vůz byl jistě velmi zajímavým exotickým zbožím.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?