ZiL, kdysi slavná značka, která vozila ty největší pohlaváry Sovětského svazu a spřátelených republik. Kde je ji teď konec?
Internetem začaly kolovat zajímavé snímky. Mělo by jít o koncept budoucí vládní limuzíny, kterou si objednal sám ruský prezident Dimitrij Medveděv. Ten se, podobně jako jeho předchůdce a současný premiér Vladimir Putin, vozí zejména v Mercedesech, ale je možné, že za pár let se bude vozit v hranaté limuzíně domácí značky.
Společnost ZiL existuje již od roku 1916 a za svou existenci vystřídala různé názvy. Od roku 1936 vyráběla mimo nákladních vozidel také vládní limuzíny.
Dnešní sláva fabriky je již velmi zašlá, ale možná se obnoví. Státnická limuzína má údajně vyjadřovat velikost a sílu Ruska. Při pohledu na až absurdně hranaté tvary tak trochu přemýšlím, zda to byl účel, nebo jen v Rusku došla kružítka.
Každopádně by podobný vůz byl jistě velmi zajímavým exotickým zbožím.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.