Lexus zveřejnil, zatím pro britský trh, specifikace a ceny pro svůj kompaktní model s hybridním pohonem CT 200h. V přepočtu budou ceny startovat asi na 770 tisíci Kč.
Britské zastoupení Lexusu již začíná přijímat na CT objednávky. Konstrukčně těží nejmenší Lexus z Toyoty Prius, využívá jeho podvozkovou platformu i pohonné ústrojí. Kombinuje zážehovou osmnáctistovku (100 koní) a elektromotor (82 koní). Přes bezestupňovou převodovku e-CVT pohání kola přední nápravy. CT se s těmito agregáty dokáže rozjet na maximálních 180 km/h, čistě na elektřinu má akční rádius maximálně 50 km. Rozměry CT jsou 4320 mm na délku, 1765 mm na šířku a 1430 mm do výšky. Rozvor náprav činí 2800 mm.
Na britském trhu se bude prodávat ve třech specifikacích: SE-I, SE-L a SE-L Premier, na našem trhu budou označovány jako Comfort, Executive a Premier. Ceny jednotlivých verzí startují na 23.485, 25.200 a 30.635 librách respektive 665.300, 713.900 a 867.900 Kč. Je nutné poznamenat, že ceny na našem a britském trhu se liší o dotace poskytované na hybridní vozy. Tento rozdíl dle cen Priusu v Británii a u nás činí přibližně 105 tisíc Kč.
Takže reálnou cenu CT 200h na českém trhu lze odhadnout na 770 tisíc Kč, cena pro Toyotu Prius je momentálně stanovena na 679.900 Kč.
Standardní výbavy (pro Británii) obsahují:
SE-I (Comfort) - šestnáctipalcové elektrony, audiosoustavu se šesti reproduktory, USB zdířku, systém Bluetooth, dvouzónovou klimatizaci a dešťový senzor.
SE-L (Exective) - přidává kožené čalounění, parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla.
SE-L Premier (Premier) - přihazuje ještě tempomat, bezklíčový přístup, audiosystém Mark Levinson se 13 reproduktory, satelitní navigaci a parkovací kameru.
Lexus je připraven zaútočit na pozice konkurence v oblasti prémiových hatchbacků. Audi A3 a BMW řady 1 se musejí začít obávat o své pozice. Zda k modelu CT 200 h přibude i varianta se zážehovou nebo vznětovou jednotkou se oficiálně neví, ale lze předpokládat využití pohonných jednotek z modelu IS. První zájmci by měli své vozy obdržet v březnu 2011.
Poznámka: ceny v Kč jsou přepočteny z britských cen v aktuálním směnném kurzu
Zdroj: www.carsession.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.