Lexus zveřejnil, zatím pro britský trh, specifikace a ceny pro svůj kompaktní model s hybridním pohonem CT 200h. V přepočtu budou ceny startovat asi na 770 tisíci Kč.
Britské zastoupení Lexusu již začíná přijímat na CT objednávky. Konstrukčně těží nejmenší Lexus z Toyoty Prius, využívá jeho podvozkovou platformu i pohonné ústrojí. Kombinuje zážehovou osmnáctistovku (100 koní) a elektromotor (82 koní). Přes bezestupňovou převodovku e-CVT pohání kola přední nápravy. CT se s těmito agregáty dokáže rozjet na maximálních 180 km/h, čistě na elektřinu má akční rádius maximálně 50 km. Rozměry CT jsou 4320 mm na délku, 1765 mm na šířku a 1430 mm do výšky. Rozvor náprav činí 2800 mm.
Na britském trhu se bude prodávat ve třech specifikacích: SE-I, SE-L a SE-L Premier, na našem trhu budou označovány jako Comfort, Executive a Premier. Ceny jednotlivých verzí startují na 23.485, 25.200 a 30.635 librách respektive 665.300, 713.900 a 867.900 Kč. Je nutné poznamenat, že ceny na našem a britském trhu se liší o dotace poskytované na hybridní vozy. Tento rozdíl dle cen Priusu v Británii a u nás činí přibližně 105 tisíc Kč.
Takže reálnou cenu CT 200h na českém trhu lze odhadnout na 770 tisíc Kč, cena pro Toyotu Prius je momentálně stanovena na 679.900 Kč.
Standardní výbavy (pro Británii) obsahují:
SE-I (Comfort) - šestnáctipalcové elektrony, audiosoustavu se šesti reproduktory, USB zdířku, systém Bluetooth, dvouzónovou klimatizaci a dešťový senzor.
SE-L (Exective) - přidává kožené čalounění, parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla.
SE-L Premier (Premier) - přihazuje ještě tempomat, bezklíčový přístup, audiosystém Mark Levinson se 13 reproduktory, satelitní navigaci a parkovací kameru.
Lexus je připraven zaútočit na pozice konkurence v oblasti prémiových hatchbacků. Audi A3 a BMW řady 1 se musejí začít obávat o své pozice. Zda k modelu CT 200 h přibude i varianta se zážehovou nebo vznětovou jednotkou se oficiálně neví, ale lze předpokládat využití pohonných jednotek z modelu IS. První zájmci by měli své vozy obdržet v březnu 2011.
Poznámka: ceny v Kč jsou přepočteny z britských cen v aktuálním směnném kurzu
Zdroj: www.carsession.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?