Lexus zveřejnil, zatím pro britský trh, specifikace a ceny pro svůj kompaktní model s hybridním pohonem CT 200h. V přepočtu budou ceny startovat asi na 770 tisíci Kč.
Britské zastoupení Lexusu již začíná přijímat na CT objednávky. Konstrukčně těží nejmenší Lexus z Toyoty Prius, využívá jeho podvozkovou platformu i pohonné ústrojí. Kombinuje zážehovou osmnáctistovku (100 koní) a elektromotor (82 koní). Přes bezestupňovou převodovku e-CVT pohání kola přední nápravy. CT se s těmito agregáty dokáže rozjet na maximálních 180 km/h, čistě na elektřinu má akční rádius maximálně 50 km. Rozměry CT jsou 4320 mm na délku, 1765 mm na šířku a 1430 mm do výšky. Rozvor náprav činí 2800 mm.
Na britském trhu se bude prodávat ve třech specifikacích: SE-I, SE-L a SE-L Premier, na našem trhu budou označovány jako Comfort, Executive a Premier. Ceny jednotlivých verzí startují na 23.485, 25.200 a 30.635 librách respektive 665.300, 713.900 a 867.900 Kč. Je nutné poznamenat, že ceny na našem a britském trhu se liší o dotace poskytované na hybridní vozy. Tento rozdíl dle cen Priusu v Británii a u nás činí přibližně 105 tisíc Kč.
Takže reálnou cenu CT 200h na českém trhu lze odhadnout na 770 tisíc Kč, cena pro Toyotu Prius je momentálně stanovena na 679.900 Kč.
Standardní výbavy (pro Británii) obsahují:
SE-I (Comfort) - šestnáctipalcové elektrony, audiosoustavu se šesti reproduktory, USB zdířku, systém Bluetooth, dvouzónovou klimatizaci a dešťový senzor.
SE-L (Exective) - přidává kožené čalounění, parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla.
SE-L Premier (Premier) - přihazuje ještě tempomat, bezklíčový přístup, audiosystém Mark Levinson se 13 reproduktory, satelitní navigaci a parkovací kameru.
Lexus je připraven zaútočit na pozice konkurence v oblasti prémiových hatchbacků. Audi A3 a BMW řady 1 se musejí začít obávat o své pozice. Zda k modelu CT 200 h přibude i varianta se zážehovou nebo vznětovou jednotkou se oficiálně neví, ale lze předpokládat využití pohonných jednotek z modelu IS. První zájmci by měli své vozy obdržet v březnu 2011.
Poznámka: ceny v Kč jsou přepočteny z britských cen v aktuálním směnném kurzu
Zdroj: www.carsession.com
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.