Lexus zveřejnil, zatím pro britský trh, specifikace a ceny pro svůj kompaktní model s hybridním pohonem CT 200h. V přepočtu budou ceny startovat asi na 770 tisíci Kč.
Britské zastoupení Lexusu již začíná přijímat na CT objednávky. Konstrukčně těží nejmenší Lexus z Toyoty Prius, využívá jeho podvozkovou platformu i pohonné ústrojí. Kombinuje zážehovou osmnáctistovku (100 koní) a elektromotor (82 koní). Přes bezestupňovou převodovku e-CVT pohání kola přední nápravy. CT se s těmito agregáty dokáže rozjet na maximálních 180 km/h, čistě na elektřinu má akční rádius maximálně 50 km. Rozměry CT jsou 4320 mm na délku, 1765 mm na šířku a 1430 mm do výšky. Rozvor náprav činí 2800 mm.
Na britském trhu se bude prodávat ve třech specifikacích: SE-I, SE-L a SE-L Premier, na našem trhu budou označovány jako Comfort, Executive a Premier. Ceny jednotlivých verzí startují na 23.485, 25.200 a 30.635 librách respektive 665.300, 713.900 a 867.900 Kč. Je nutné poznamenat, že ceny na našem a britském trhu se liší o dotace poskytované na hybridní vozy. Tento rozdíl dle cen Priusu v Británii a u nás činí přibližně 105 tisíc Kč.
Takže reálnou cenu CT 200h na českém trhu lze odhadnout na 770 tisíc Kč, cena pro Toyotu Prius je momentálně stanovena na 679.900 Kč.
Standardní výbavy (pro Británii) obsahují:
SE-I (Comfort) - šestnáctipalcové elektrony, audiosoustavu se šesti reproduktory, USB zdířku, systém Bluetooth, dvouzónovou klimatizaci a dešťový senzor.
SE-L (Exective) - přidává kožené čalounění, parkovací senzory a vyhřívaná přední sedadla.
SE-L Premier (Premier) - přihazuje ještě tempomat, bezklíčový přístup, audiosystém Mark Levinson se 13 reproduktory, satelitní navigaci a parkovací kameru.
Lexus je připraven zaútočit na pozice konkurence v oblasti prémiových hatchbacků. Audi A3 a BMW řady 1 se musejí začít obávat o své pozice. Zda k modelu CT 200 h přibude i varianta se zážehovou nebo vznětovou jednotkou se oficiálně neví, ale lze předpokládat využití pohonných jednotek z modelu IS. První zájmci by měli své vozy obdržet v březnu 2011.
Poznámka: ceny v Kč jsou přepočteny z britských cen v aktuálním směnném kurzu
Zdroj: www.carsession.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.