Švédská automobilka Volvo vlastněná čínskou Geely se má čile k světu. Na rok 2012 připravuje druhou generaci nejmenší řady C30.
Ta by měla proniknout do třídy kompaktů a měla by potrápit VW Golf, Ford Focus a nebo Opel Astra. Podle informací a skic které zveřejnil server autoexpress.co.uk se bude jednat o pětidveřový hatchback nižší střední třídy.
Ze skic je patrné navázání C30 na poslední designový směr nastolený modely S60 a V60 a je typickým nositelem elagantního skandinávského designu. Na voze je množství oblin, nejzajímavějším prvkem je použití zadních svítilen ve tvaru písmena L a výrazné prosklení pátých dveří.
Zda bude k dispozici i méně praktická lifestylová třídveřová varianta jako u první nyní prodávané generace se zatím neví. Je patné, že Volvo se rozhodlo logicky C30 postavit jako praktický rodinný hatchback a tím dosáhnout větších prodejních úspěchů.
Rozhodující pro úspěch druhé generace C30 bude také cenová politika. Na základní cenu Golfu a Focusu se asi švédové nedostanou, jejich lépe vybaveným a motorizovaným verzím však s C30 zatopit mohou. Současné C30 startuje na 470 tisíci korunách což není na tuto třídu právě málo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.