Švédská automobilka Volvo vlastněná čínskou Geely se má čile k světu. Na rok 2012 připravuje druhou generaci nejmenší řady C30.
Ta by měla proniknout do třídy kompaktů a měla by potrápit VW Golf, Ford Focus a nebo Opel Astra. Podle informací a skic které zveřejnil server autoexpress.co.uk se bude jednat o pětidveřový hatchback nižší střední třídy.
Ze skic je patrné navázání C30 na poslední designový směr nastolený modely S60 a V60 a je typickým nositelem elagantního skandinávského designu. Na voze je množství oblin, nejzajímavějším prvkem je použití zadních svítilen ve tvaru písmena L a výrazné prosklení pátých dveří.
Zda bude k dispozici i méně praktická lifestylová třídveřová varianta jako u první nyní prodávané generace se zatím neví. Je patné, že Volvo se rozhodlo logicky C30 postavit jako praktický rodinný hatchback a tím dosáhnout větších prodejních úspěchů.
Rozhodující pro úspěch druhé generace C30 bude také cenová politika. Na základní cenu Golfu a Focusu se asi švédové nedostanou, jejich lépe vybaveným a motorizovaným verzím však s C30 zatopit mohou. Současné C30 startuje na 470 tisíci korunách což není na tuto třídu právě málo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.