Fiat v Jižní Americe ukázal dvě nové variace na svůj nový model pro tamní trh - Uno. Jmenují se Roadster a Sporting.
Mezinárodní autosalon v Sao Paulu ozvláštní dvojice Fiatů Uno. Tento vůz nesoucí jméno legendárního hatchbacku se objeví ve sportovní a otevřené úpravě.
Novodobé Uno jako přitvrzený Sporting je přímo připraven do výroby. Nejde o nikterak dramatické úpravy, kromě designových doplňků je jedinou změnou odlišné nastavení tlumičů, které poslalo vůz o dva centimetry blíže k zemi. Pod kapotou je motor 1,4 Flex, který umí spalovat i líh. Motor s výkonem 85 koní je možné objednat do jakéhokoliv Una.
Zajímavější je koncept s otevřenou střechou. Ten má do výroby o něco dále než Sporting, automobilka zatím jen testuje reakce případných kupujících. Oproti běžnému Unu má pouhá dvě místa na sezení a stejný počet dveří. Pod kapotou je silný motor 1,4 T-jet o výkonu 150 koní, který známe z Evropy. Poměrně razantně byl upraven i design celého vozu včetně přední masky, která by jinak úpravou mohla zůstat nedotčena. Podle všeho se chystá jen omezené série těchto otevřených jedniček.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?