Škoda nedávno vypustila do médií neurčitou zprávu, že dojde k povýšení greenlinů na jejich druhou generaci, která bude a úspornější. O něčem se ale zmínit zapomněla...
Jak se očekávalo, Škoda do své ekologické řady povýšila pátého člena. Po úpravách na vozech Fabia, Roomster, Octavia i Superb je tu pátá, poslední varianta - vůz ze třídy, kde úspora není prvořadá - SUV Yeti.
Vůz se dostavuje v poměrně očekávané konfiguraci, pod kapotou je totiž týž motor, 1,6 TDI-CR o výkonu 105 koní, jako v Octavii a Superbu.
Spotřeba je ale vyšší, zatímco Superb dosáhne na spotřebu 4,4 l/100 km, SUV není schopno jezdit za méně, než za 4,6 litru.Doplním jen obligátní informace, že na stovku zrychlí tento ekolog za 12,1 sekundy a nerozjede se na více než 176 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?