Boří se jedno tabu za druhým. V nejvyšší třídě Mercedesu se nově objeví čtyřválcový diesel. Půjde o turbodiesel 250 CDI.
Mluvilo se o něm, ale říkalo se, že nakonec nebude, že tak hluboko Mercedes neklesne. Ale bude.
V Paříži se představí Mercedes Benz třídy S 250 CDI, první čtyřválec v padesátileté historii třídy S. Dosud měl nejméně válců dieselový pětiválec ze 70. let.
Nová motorizace každopádně nebude žádným motůrkem ze skútru, půjde o 2,2 litru velký motor s výkonem 205 koní. To není na takto velký a těžký vůz mnoho, ale dostačuje.
Díky úsporným technologiím Blue Efficiency by měla spotřeba klesnout pod hranici šesti litrů na 100 km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?