Škoda Auto si výrobu luxusních vozů ponechá a pracuje na vývoji nové řady Superb. Uvedl to ve středu server týdeníku Ekonom.
Vývoj bude podle informací z automobilového průmyslu zřejmě dokončen kolem roku 2015. Do sériové výroby by třetí generace superbů mohla naběhnout po roce 2016. Přesný termín bude ovšem záviset na řadě faktorů, zejména na poptávce, uvádí Ekonom.
V posledních měsících se v tisku spekulovalo, že současné superby buď nebudou mít nástupce, nebo je v budoucnu nahradí »taxikářské limuzíny« s mnohem chudší výbavou. Souviselo to s články v německém tisku, podle nichž úspěšný Superb prý dráždí předsedu představenstva koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, neboť v testech poráží typ VW Passat.
Jak však napsal časopis Škodovácký odborář, předseda představenstva skupiny na nedávném setkání managementu mladoboleslavské automobilky prohlásil, že řada B6 (Superb) bude pokračovat a bude mít následníka. Rovněž podle zdrojů týdeníku Ekonom z mladoboleslavské automobilky se s nástupcem Superbu nadále počítá.
Právě řada Superb do značné míry stojí za letošními výrazně se zlepšujícími hospodářskými výsledky Škody.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?