Škoda Auto si výrobu luxusních vozů ponechá a pracuje na vývoji nové řady Superb. Uvedl to ve středu server týdeníku Ekonom.
Vývoj bude podle informací z automobilového průmyslu zřejmě dokončen kolem roku 2015. Do sériové výroby by třetí generace superbů mohla naběhnout po roce 2016. Přesný termín bude ovšem záviset na řadě faktorů, zejména na poptávce, uvádí Ekonom.
V posledních měsících se v tisku spekulovalo, že současné superby buď nebudou mít nástupce, nebo je v budoucnu nahradí »taxikářské limuzíny« s mnohem chudší výbavou. Souviselo to s články v německém tisku, podle nichž úspěšný Superb prý dráždí předsedu představenstva koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, neboť v testech poráží typ VW Passat.
Jak však napsal časopis Škodovácký odborář, předseda představenstva skupiny na nedávném setkání managementu mladoboleslavské automobilky prohlásil, že řada B6 (Superb) bude pokračovat a bude mít následníka. Rovněž podle zdrojů týdeníku Ekonom z mladoboleslavské automobilky se s nástupcem Superbu nadále počítá.
Právě řada Superb do značné míry stojí za letošními výrazně se zlepšujícími hospodářskými výsledky Škody.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.