Aktuálna generácia "low-costového" rumunského automobilu Dacia Logan slúži motoristom už šiesty rok. Nová generácia by sa mala objaviť na trhu už o dva roky a prinesie úspornejšie motory s nižšou spotrebou.
Rumunskej automobilke by pred niekoľkými rokmi len málokto uveril, že sa dokáže postaviť na nohy. Automobilku vzkriesil nízkorozpočtový model Logan aj so svojimi derivátmi v podobe kombi MCV, pracovných verzií Pick-up alebo Van a predával sa aj na západoeurópskych trhoch, kde sa pôvodne nemal ukázať.
Karosárske verzie aktuálneho Loganu sú zrejme vyčerpané, život prvej generácie sa tak pochopiteľne blíži ku koncu. Úplne nový model s rovnakým názvom by sa mal predstaviť v roku 2012, teda osem rokov po predstavení svojho predchodcu.
Pracovná verzia Loganu II s interným označením X52 je vo fáze príprav, novinka však bude zrejme postavená na rovnakom podvozku ako súčasný model. Zmeny v technike preto nebudú zásadné, motorová paleta by sa mala dočkať mierneho navýšenia výkonu a zníženia priemernej spotreby a emisií. Cieľom úprav pohonných jednotiek bude plnenie emisnej normy Euro 5. Tvary Loganu II však budú úplne nové, rovnako aj krivky interiéru, ktorého diely zrejme budú poznať majitelia aktuálnych, resp. starších modelov značky Renault.
Nová generácia Dacie Logany by sa mala objaviť na trhu v roku 2012, odvodené karosárske verzie by sa mali predstaviť postupne, v odstupe niekoľkých mesiacov.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).