Aktuálna generácia "low-costového" rumunského automobilu Dacia Logan slúži motoristom už šiesty rok. Nová generácia by sa mala objaviť na trhu už o dva roky a prinesie úspornejšie motory s nižšou spotrebou.
Rumunskej automobilke by pred niekoľkými rokmi len málokto uveril, že sa dokáže postaviť na nohy. Automobilku vzkriesil nízkorozpočtový model Logan aj so svojimi derivátmi v podobe kombi MCV, pracovných verzií Pick-up alebo Van a predával sa aj na západoeurópskych trhoch, kde sa pôvodne nemal ukázať.
Karosárske verzie aktuálneho Loganu sú zrejme vyčerpané, život prvej generácie sa tak pochopiteľne blíži ku koncu. Úplne nový model s rovnakým názvom by sa mal predstaviť v roku 2012, teda osem rokov po predstavení svojho predchodcu.
Pracovná verzia Loganu II s interným označením X52 je vo fáze príprav, novinka však bude zrejme postavená na rovnakom podvozku ako súčasný model. Zmeny v technike preto nebudú zásadné, motorová paleta by sa mala dočkať mierneho navýšenia výkonu a zníženia priemernej spotreby a emisií. Cieľom úprav pohonných jednotiek bude plnenie emisnej normy Euro 5. Tvary Loganu II však budú úplne nové, rovnako aj krivky interiéru, ktorého diely zrejme budú poznať majitelia aktuálnych, resp. starších modelov značky Renault.
Nová generácia Dacie Logany by sa mala objaviť na trhu v roku 2012, odvodené karosárske verzie by sa mali predstaviť postupne, v odstupe niekoľkých mesiacov.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.