Aktuálna generácia "low-costového" rumunského automobilu Dacia Logan slúži motoristom už šiesty rok. Nová generácia by sa mala objaviť na trhu už o dva roky a prinesie úspornejšie motory s nižšou spotrebou.
Rumunskej automobilke by pred niekoľkými rokmi len málokto uveril, že sa dokáže postaviť na nohy. Automobilku vzkriesil nízkorozpočtový model Logan aj so svojimi derivátmi v podobe kombi MCV, pracovných verzií Pick-up alebo Van a predával sa aj na západoeurópskych trhoch, kde sa pôvodne nemal ukázať.
Karosárske verzie aktuálneho Loganu sú zrejme vyčerpané, život prvej generácie sa tak pochopiteľne blíži ku koncu. Úplne nový model s rovnakým názvom by sa mal predstaviť v roku 2012, teda osem rokov po predstavení svojho predchodcu.
Pracovná verzia Loganu II s interným označením X52 je vo fáze príprav, novinka však bude zrejme postavená na rovnakom podvozku ako súčasný model. Zmeny v technike preto nebudú zásadné, motorová paleta by sa mala dočkať mierneho navýšenia výkonu a zníženia priemernej spotreby a emisií. Cieľom úprav pohonných jednotiek bude plnenie emisnej normy Euro 5. Tvary Loganu II však budú úplne nové, rovnako aj krivky interiéru, ktorého diely zrejme budú poznať majitelia aktuálnych, resp. starších modelov značky Renault.
Nová generácia Dacie Logany by sa mala objaviť na trhu v roku 2012, odvodené karosárske verzie by sa mali predstaviť postupne, v odstupe niekoľkých mesiacov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.