Nezávislý německý designér Sasha Selipanov ukázal črty svého konceptu 612 GTO. Přinášíme vám o něm reportáž, protože tahle kára za to stojí.
Selipanov koncepčně vyšel ze základu modelu Scaglietti, tedy klasické konstrukce motoru vpředu a pohonu zadní nápravy. Studie má evokovat ty nejklasičtěší Ferrari historie. Asi nejvíce praští do očí podobnost otvorů sání motoru ve stylu modelu 250 GTO. Dominantní jsou obří vstupy sání, obří pětipaprskové elektrony a nízký ponton karoserie.
612 GTO se opravdu povedlo, možná by v Maranellu mohli Selipanova angažovat, nelze říct že by se Italia či 599 GTO nepovedly, ale 612 GTO má své kvality.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?