Již od loňska kolují informace o vývoji "emkové" verze BMW řady 1. Nyní tyto zvěsti potvrdil šéf BMW M GmbH Dr. Kay Segler v rozhovoru pro magazín Auto-News.
Dr. Segler neuvedl žádné další parametry připravovaného nejmenšího modelu řady M a nepotvrdil ani označení M1. Jistý je pouze termín uvedení na trh, 2. čtvtletí roku 2011.
Jak jistě víte, tak M1 byl supersport z roku 1975 a byl to zakládající model divize M, proto není pravděpodobné že by toto legendární označení použilo BMW znovu.
Obecně se předpokládá že "M1" vyjde z konceptu Tii z roku 2007. Jeho snímky vám přinášíme jako obrazovou přílohu k tomuto článku.
Spekuluje se jaká jednotka se objeví pod kapotou ostré jedničky, nejpravděpodobnější je evoluce jednotky 135i. Třílitrový řadový přeplňovaný šestiválec poskytuje již v současné verzi 306 koní a 400 N.m, takže je otázkou co z něj ještě motoráři v Mnichově vymáčknou?
"M1" projde určitě oproti 135i výraznou odlehčovací kůrou, dostane "emkový" bodykit a konečně snad i samosvorný diferenciál.
Jak je vidět mají se příznivci BMW na co těšit. Takže pro ty kterým přišla verze 135i málo ostrá tu bude zajímavější alternativa. Že nepůjde o lacinou záležitost je asi jasné, vždyť už 135i stojí téměř 1,1 milionu Kč. Ale cena "M1" bude určitě pod M3, ta stojí 1,85 milionu Kč.
Na závěr přidáváme video přistiženého prototypu "M1".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?