Již od loňska kolují informace o vývoji "emkové" verze BMW řady 1. Nyní tyto zvěsti potvrdil šéf BMW M GmbH Dr. Kay Segler v rozhovoru pro magazín Auto-News.
Dr. Segler neuvedl žádné další parametry připravovaného nejmenšího modelu řady M a nepotvrdil ani označení M1. Jistý je pouze termín uvedení na trh, 2. čtvtletí roku 2011.
Jak jistě víte, tak M1 byl supersport z roku 1975 a byl to zakládající model divize M, proto není pravděpodobné že by toto legendární označení použilo BMW znovu.
Obecně se předpokládá že "M1" vyjde z konceptu Tii z roku 2007. Jeho snímky vám přinášíme jako obrazovou přílohu k tomuto článku.
Spekuluje se jaká jednotka se objeví pod kapotou ostré jedničky, nejpravděpodobnější je evoluce jednotky 135i. Třílitrový řadový přeplňovaný šestiválec poskytuje již v současné verzi 306 koní a 400 N.m, takže je otázkou co z něj ještě motoráři v Mnichově vymáčknou?
"M1" projde určitě oproti 135i výraznou odlehčovací kůrou, dostane "emkový" bodykit a konečně snad i samosvorný diferenciál.
Jak je vidět mají se příznivci BMW na co těšit. Takže pro ty kterým přišla verze 135i málo ostrá tu bude zajímavější alternativa. Že nepůjde o lacinou záležitost je asi jasné, vždyť už 135i stojí téměř 1,1 milionu Kč. Ale cena "M1" bude určitě pod M3, ta stojí 1,85 milionu Kč.
Na závěr přidáváme video přistiženého prototypu "M1".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.