BMW M1 Coupé: bude v roce 2011

Jan Ševčík, 3. června 2010, 05:37 Google+

Již od loňska kolují informace o vývoji "emkové" verze BMW řady 1. Nyní tyto zvěsti potvrdil šéf BMW M GmbH Dr. Kay Segler v rozhovoru pro magazín Auto-News.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
135 tii

135 tii | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Dr. Segler neuvedl žádné další parametry připravovaného nejmenšího modelu řady M a nepotvrdil ani označení M1. Jistý je pouze termín uvedení na trh, 2. čtvtletí roku 2011.

Jak jistě víte, tak M1 byl supersport z roku 1975 a byl to zakládající model divize M, proto není pravděpodobné že by toto legendární označení použilo BMW znovu.

Obecně se předpokládá že "M1" vyjde z konceptu Tii z roku 2007. Jeho snímky vám přinášíme jako obrazovou přílohu k tomuto článku.

Spekuluje se jaká jednotka se objeví pod kapotou ostré jedničky, nejpravděpodobnější je evoluce jednotky 135i. Třílitrový řadový přeplňovaný šestiválec poskytuje již v současné verzi 306 koní a 400 N.m, takže je otázkou co z něj ještě motoráři v Mnichově vymáčknou?

"M1" projde určitě oproti 135i výraznou odlehčovací kůrou, dostane "emkový" bodykit a konečně snad i samosvorný diferenciál.

Jak je vidět mají se příznivci BMW na co těšit.  Takže pro ty kterým přišla verze 135i  málo ostrá tu bude zajímavější alternativa. Že nepůjde o lacinou záležitost je asi jasné, vždyť už 135i stojí téměř 1,1 milionu Kč. Ale cena "M1" bude určitě pod M3, ta stojí 1,85 milionu Kč.

Na závěr přidáváme video přistiženého prototypu "M1".

Vytisknout

Diskuze: BMW M1 Coupé: bude v roce 2011

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Polo Sedan

Nové Polo sedan – vyvinuté pre Rusko!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud