Poté, co se na veřejnosti objevil fascinující koncept Maybachu Exelero, rozhořela se mezi movitými zákazníky poptávka po kupé podobného vzhledu.
Kupé od Maybachu odvozené nevzniklo přímo u výrobce, byť měl vývoj jeho podporu. Stojí za ním úpravce Xentec.
Tomu se podařilo přepracovat karoserii Maybachu - v podstatě celou. Změněn byl přední i zadní nárazník, blatníky se rozšířily, zmizel jeden pár dveří, přední sloupky mají ostřejší zalomení, přední dveře byly prodlouženy a s tím byl odsunut i B-sloupek, záď je úplně nová.
Motor pochází z verze 57S, na té je ostatně založen celý vůz. Dosahuje výkonu 612 koní.
Samozřejmostí je komplexnost úprav v interiéru i exteriéru, v dispozici je rozměrné střešní okno a interiér může zákazníka hýčkat neomezeným luxusem. K dispozici bude i sportovnější verze.
Vyrobeno bude pouhopouhých 100 kousků, přičemž dvacet z nich vyjede z továrny už letos. O servis netřeba se bát, poskytne jej totiž každá opravna Maybach.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?