Murray T.27: přelomový mikroelektromobil

Jan Ševčík, 19. května 2010, 05:58 Google+

Projekt mikroautomobilu Gordona Murraye se přibližuje k sériové výrobě. Výstavba továrny pro výrobu T.27 by se měla v Británii rozběhnout koncem roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
T.27

T.27 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Gordon Murray známý především jako konstruktér monopostů F1, legendárního supersportu McLarenu F1 i typu Mercedesu SLR stojí za projektem mikroauta T.27.

Jeho společnost Gordon Murray Design toto vozítko navrhla a hodlá v něm uplatnit řadu inovativních návrhů. Zhruba polovinu nákladů na vývoj zaplatila britská vláda v rámci programu na podporu inovací.

Při návrhu T.27 využili konstruktéři mnohé prvky z již vivinutého typu T.25. Na projektu participuje vývojem elektrokomponent společnost Zytek Automotive, ta se podílí i na konkurenčním Smartu EV.

T.27 bude automobil menší než Smart, nabídne však místo pro tři pasažéry. Přičemž řidič sedí vpředu uprostřed, další dva cestující se mohou usadit za řidiče, toto řešení měl již i McLaren F1. Zajímavý je přístup do auta přes kabinu sklopnou dopředu. Hmotnost i s akumulátory by se měla pohybovat pod 700 kg.

Do výroby půjde elektromobil T.27 současně s modelem T.25, ten se odlišuje především použitím zážehové pohonné jednotky objemu 1,0 litru. T.25 byl navržen jako budoucí lidové vozidlo prodávané za příznivou cenu.

Z důvodu snížení výrobních nákladů  vivinul Murray technologii výroby zvanou istream, ta spočívá v oddělené montáži podvozku se všemi skupinami, až nakonec je podvozek spojen s plně nalakovanou a osazenou karoserií. Karoserii tvoří modulární panely, které bude možné v případě nehody snadno vyměnit.

Pozoruhodné je, jak moc se při návrhu T.25 myslelo na ekologii, 90% komponent vozu bude možné recyklovat.

Předpokládá se zahájení výroby modelů T.25 a T.27 koncem roku 2012.

Vytisknout

Diskuze: Murray T.27: přelomový mikroelektromobil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Leaf

Nissan Leaf - v Evropě ještě letos za 30 tisíc euro

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud