Projekt mikroautomobilu Gordona Murraye se přibližuje k sériové výrobě. Výstavba továrny pro výrobu T.27 by se měla v Británii rozběhnout koncem roku.
Gordon Murray známý především jako konstruktér monopostů F1, legendárního supersportu McLarenu F1 i typu Mercedesu SLR stojí za projektem mikroauta T.27.
Jeho společnost Gordon Murray Design toto vozítko navrhla a hodlá v něm uplatnit řadu inovativních návrhů. Zhruba polovinu nákladů na vývoj zaplatila britská vláda v rámci programu na podporu inovací.
Při návrhu T.27 využili konstruktéři mnohé prvky z již vivinutého typu T.25. Na projektu participuje vývojem elektrokomponent společnost Zytek Automotive, ta se podílí i na konkurenčním Smartu EV.
T.27 bude automobil menší než Smart, nabídne však místo pro tři pasažéry. Přičemž řidič sedí vpředu uprostřed, další dva cestující se mohou usadit za řidiče, toto řešení měl již i McLaren F1. Zajímavý je přístup do auta přes kabinu sklopnou dopředu. Hmotnost i s akumulátory by se měla pohybovat pod 700 kg.
Do výroby půjde elektromobil T.27 současně s modelem T.25, ten se odlišuje především použitím zážehové pohonné jednotky objemu 1,0 litru. T.25 byl navržen jako budoucí lidové vozidlo prodávané za příznivou cenu.
Z důvodu snížení výrobních nákladů vivinul Murray technologii výroby zvanou istream, ta spočívá v oddělené montáži podvozku se všemi skupinami, až nakonec je podvozek spojen s plně nalakovanou a osazenou karoserií. Karoserii tvoří modulární panely, které bude možné v případě nehody snadno vyměnit.
Pozoruhodné je, jak moc se při návrhu T.25 myslelo na ekologii, 90% komponent vozu bude možné recyklovat.
Předpokládá se zahájení výroby modelů T.25 a T.27 koncem roku 2012.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.