Podle nově uveřejněné studie se v Evropě průměrně polovina řidičů kamionů nepoutá. Číslo se liší země od země, od deseti do sedmdesáti procent.
Studie, kterou provedl CEASAR Research Institute, zjistila například to, že nejvyšší míra poutání se je ve Francii. Důvod je prozaický, zákon upravující pásání je tam velmi striktní a jízda bez zapnutého pásu je zde odměněna služnou dávkou trestných bodů.
Podle CAESARu by mohla být úmrtnost řidičů kamionů na silnicích snížena používáním pásů o 40%.
Institut se samozřejmě zajímal i o to, jaký je důvod toho, že se řidiči nepoutají. Prvním bylo uváděné nepohodlí a špatný pocit, že se přivazují k takové velké "konzervě". Dalším často uváděným důvodem bylo například to, že si v robustní karoserii přijdou bezpečně.
Zajímavé je, že třeba v USA se míra poutání pohybuje nad hranicí 70 %, ve státech s tvrdšími zákony překračuje i 80 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.