SEAT předvede v Ženevě koncept s názvem IBE. Mohlo by se jednat o předzvěst budoucího malého sportovního sériového modelu. Vzhledem nemůže nepřipomenout VW Scirocco.
IBE má netypické proporce, jeho rozměry jsou do délky 3,78 m, na výšku jen 1,22 mm, nejzajímavější je ale jeho šířka 1,80 m. Z rozměrů lze vyvodit že by mohl být postaven na platformě kterou využívají modely Polo/Ibiza/A1. SEAT uvedl že se jedná o sportovní kupé 2+2, snímky interiéru nejsou k dispozici. Víme, že koncept využívá k pohonu elektromotoru umístěného vpředu. Lithium-iontové baterie jsou umístěny v zádi vozu. Motor poskytne výkon 75 kW a maximální kroutící moment 200 N.m.Předpokládá se pohotovostní hmotnost 1000 kg, IBE zvládne zrychlení z nuly na stovku za 9,4 s a dosáhne maximální rychlosti 160 km/h. IBE je postaveno na atypických pneumatikách průměru 19 palců a šíře 175mm. Futuristickému šípovitému vzhledu říká SEAT „Arrow Design“. Tento design by měl být předobrazem budoucích modelů Španělské značky. Pokud by model IBE našel cestu do sériové výroby, byl by vhodným doplněním nabídky Seatu. Jednotky TSI by mu slušely.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?