SEAT předvede v Ženevě koncept s názvem IBE. Mohlo by se jednat o předzvěst budoucího malého sportovního sériového modelu. Vzhledem nemůže nepřipomenout VW Scirocco.
IBE má netypické proporce, jeho rozměry jsou do délky 3,78 m, na výšku jen 1,22 mm, nejzajímavější je ale jeho šířka 1,80 m. Z rozměrů lze vyvodit že by mohl být postaven na platformě kterou využívají modely Polo/Ibiza/A1. SEAT uvedl že se jedná o sportovní kupé 2+2, snímky interiéru nejsou k dispozici. Víme, že koncept využívá k pohonu elektromotoru umístěného vpředu. Lithium-iontové baterie jsou umístěny v zádi vozu. Motor poskytne výkon 75 kW a maximální kroutící moment 200 N.m.Předpokládá se pohotovostní hmotnost 1000 kg, IBE zvládne zrychlení z nuly na stovku za 9,4 s a dosáhne maximální rychlosti 160 km/h. IBE je postaveno na atypických pneumatikách průměru 19 palců a šíře 175mm. Futuristickému šípovitému vzhledu říká SEAT „Arrow Design“. Tento design by měl být předobrazem budoucích modelů Španělské značky. Pokud by model IBE našel cestu do sériové výroby, byl by vhodným doplněním nabídky Seatu. Jednotky TSI by mu slušely.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?