John Hennessey, majitel Hennessey Performance, již několik let pracuje na vlastním supersportu Venom. Vůz bude poprvé představen letos v červenci na Goodwood Festival of Speed.
Není náhoda, že jakoby Venom z oka vypadl Lotusu Elise, využívá částečně jeho komponent. Práce na Venomu probíhají již od roku 2007. Původně se předpokládalo využití motoru z Viperu, ovšem nyní Hennessey uvádí použití jednotky V8 (nikoli V10 od Dodge). Zatím John Hennesey uvádí následující parametry:Přeplňovaný motor V8 posazený před zadní nápravu, výkon 1000 koní, kroutící moment 1288 N.m. Převodovku dodá specialista Ricardo, šestistupňový manuál.
Maximální rychlost 421 km/h a zrychlení 0-100km/h za 2,7 sekundy asi nepotřebují komentář. Poslední testy ještě stále probíhají, ale zdá se že Veyronu roste další konkurence.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.