Honda na kanadském mezinárodním autosalonu v Montrealu představila koncept městského vozidla budoucnosti Honda P-NUT.
Honda se řadí mezi tzv. ultrakompakty, vozítko má na délku pouhé 3,4 metru. P-NUT převeze tři osoby, přičemž řidič sedí vpředu v ose vozidla a za ním se mohou usadit dva pasažéři. Kabina vozu by měla zaručit všem na palubě dostatek prostoru pro hlavu i nohy, odpovídající sedanu střední třídy.Honda zaujme na první pohled velkým poměrem prosklených ploch což usnadňuje pohyb ve stísněných městských prostorech. Řidič má k dispozici technologie jako heads-up displej nebo couvací kameru. Prostornost kabiny těží z atypické konstrukce, vše vzadu. Koncept je navržen s ohledem na využití více alternativ pohonu. Počítá se s využitím klasického benzínového motoru, s hybridním nebo i s plně elektrickým pohonem. Účelem konceptu je, dle tvůrců z Honda R & D Americas z Kalifornie, prověřit zájem potencionálních zákazníků o nově koncipovaný městský vůz. Ten by jim měl být schopen zajistit pohodlný přístup k zaměstnání a za zábavou. Rozměry vozidla jsou délka 3,4 m, šířka 1,75 m a výška 1,44 m. Další podrobnosti automobilka neuveřejnila.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?