Studie crossoveru GMC Granite představená na autosalonu v Detroitu, ukazuje tohoto tradičního výrobce velkých pick-upů ve zcela novém světle. A to jako výrobce kompaktních automobilů evropského střihu. GMC chce evidentně získat nové mladé perspektivní zákazníky.
Koncept GMC Granite připomíná žulový kvádr jak názvem, tak speciální barvou. Jeho rozměry jsou na americké poměry skutečně miniaturní – délka 4097 mm, šířka 1786 mm, výška 1536 mm a rozvor 2631 mm. To odpovídá v evropském měřítku například Merivě. Pohonná jednotka je postavena v duchu downsizingu, 1,4 litrový přeplňovaný zážehový čtyřválec poskytující výkon 138 koní. Výkon je přenášen na dvacetipalcová kola pomocí šestistupňové manuální převodovky.Interiér vozu je koncipován jako čtyřmístný. Je navržen v duchu maximální variability vyhovující především mladým „aktivním“ zákazníkům, pro něž je primárně určen. Zajímavostí konstrukce jsou dveře otevírající se proti sobě a eliminující použití „B“ sloupku. Interiér vyvedený v hnědostříbrné kombinaci působí moderně, ale jak je u konceptů obvyklé poněkud přetechnizovaně.GMC neuvedlo, zda uvažuje o sériové výrobě, nebo jde-li jen o pouhé designové cvičení. Sériové provedení by si jistě našlo své zákazníky i na evropském kontinentu, kde by mohlo zdatně konkurovat vozům jako Urban Cruiser od Toyoty nebo korejskému Soulu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?