Studie crossoveru GMC Granite představená na autosalonu v Detroitu, ukazuje tohoto tradičního výrobce velkých pick-upů ve zcela novém světle. A to jako výrobce kompaktních automobilů evropského střihu. GMC chce evidentně získat nové mladé perspektivní zákazníky.
Koncept GMC Granite připomíná žulový kvádr jak názvem, tak speciální barvou. Jeho rozměry jsou na americké poměry skutečně miniaturní – délka 4097 mm, šířka 1786 mm, výška 1536 mm a rozvor 2631 mm. To odpovídá v evropském měřítku například Merivě. Pohonná jednotka je postavena v duchu downsizingu, 1,4 litrový přeplňovaný zážehový čtyřválec poskytující výkon 138 koní. Výkon je přenášen na dvacetipalcová kola pomocí šestistupňové manuální převodovky.Interiér vozu je koncipován jako čtyřmístný. Je navržen v duchu maximální variability vyhovující především mladým „aktivním“ zákazníkům, pro něž je primárně určen. Zajímavostí konstrukce jsou dveře otevírající se proti sobě a eliminující použití „B“ sloupku. Interiér vyvedený v hnědostříbrné kombinaci působí moderně, ale jak je u konceptů obvyklé poněkud přetechnizovaně.GMC neuvedlo, zda uvažuje o sériové výrobě, nebo jde-li jen o pouhé designové cvičení. Sériové provedení by si jistě našlo své zákazníky i na evropském kontinentu, kde by mohlo zdatně konkurovat vozům jako Urban Cruiser od Toyoty nebo korejskému Soulu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?