BMW v Detroitu představí svůj koncept malého elektromobilu vycházejícího ze třídy 1. Několik desítek takovýchto vozů by se mohlo objevit na silnicích.
Koncern BMW má s vývojem elektromobilů již své zkušenosti. Data o využití elektropohonů již nyní sbírá u svého elektrického Mini E a k podobným účelům bude nejspíš určen i koncept elektrického BMW 1.
Jeho pohon zajišťuje elektromotor s maximálním výkonem 170 koní, který dokáže kompaktní vůz rozhýbat na stovku za devět sekund. Maximální rychlost 145 kilometrů v hodině je dána jednak tradiční absencí převodovky a také omezovačem.
Baterie dokáží vozu dodávat energii vcelku dostačujících 160 kilometrů a nabití trvá tři (Evropa) nebo čtyři a půl hodiny (USA), záleží na konstrukci rozvodů elektřiny. Podle BMW bude rekuperační systém baterie stačit až na 75 % brzdných situací, pro ty ostatní je samozřejmě připraven i konvenční brzdný systém.
Vysoká je hmotnost konceptu, která atakuje dvě tuny, přesná hodnota je 1800 kilo. K tomu posádka a trochu bagáže a jsme na oněch dvou tunách.
Vývojáři se snažili příliš zástavbou elektropohonu nezasáhnout kufr. To se vcelku podařilo, objem má tato elektroverze 200 litrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?