Nejmenší z rodu Volv se dostává na tuzemský trh s faceliftovanou tváří, mimo to ale přináší i příznivější ceny i výbavy.
Z výbavy se vytratila základní výbava Volvo a jako první tak zůstala kdysi druhá výbava Kinetic. Cena Kineticu se základním motorem 1,6 klesla na příjemných 453 tisíc korun, přičemž i v základu nabízí velmi příjemnou výbavu. Nalezneme v ní třeba šestici airbagů, ochranné systémy SIPS a WHIPS, samozřejmostí je automatická dvouzónová klimatizace a autorádio a palubní počítač.
Další výbavy potom přidávají kola z lehkých slitin, tempomat, bi-xenonové světlomety a další.
Z nabídky motorů vypadl motor 1,8, takže mezi základní 1,6 (100 koní) dvoulitrem (145 koní) vznikla slušná mezera. K dispozici jsou dále motory 2,4 (170 koní) a vrcholná T5 o výkonu 230 koní. Diesely zastupuje 1,6 o výkonu 109 koní, dvoulitr (136 k) a motor D5, který ze sebe dostane 180 koní výkonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?