Nejmenší z rodu Volv se dostává na tuzemský trh s faceliftovanou tváří, mimo to ale přináší i příznivější ceny i výbavy.
Z výbavy se vytratila základní výbava Volvo a jako první tak zůstala kdysi druhá výbava Kinetic. Cena Kineticu se základním motorem 1,6 klesla na příjemných 453 tisíc korun, přičemž i v základu nabízí velmi příjemnou výbavu. Nalezneme v ní třeba šestici airbagů, ochranné systémy SIPS a WHIPS, samozřejmostí je automatická dvouzónová klimatizace a autorádio a palubní počítač.
Další výbavy potom přidávají kola z lehkých slitin, tempomat, bi-xenonové světlomety a další.
Z nabídky motorů vypadl motor 1,8, takže mezi základní 1,6 (100 koní) dvoulitrem (145 koní) vznikla slušná mezera. K dispozici jsou dále motory 2,4 (170 koní) a vrcholná T5 o výkonu 230 koní. Diesely zastupuje 1,6 o výkonu 109 koní, dvoulitr (136 k) a motor D5, který ze sebe dostane 180 koní výkonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.