Klub motoristických novinářů rozhodl o vítězi letošního Auta roku tohoto klubu. Z 34 novinek získala titul tuzemská Škoda Yeti.
Novináři auta hodnotí v různých kritériích, například v ovladatelnosti, bezpečnosti, komfortu, designu, ale důležité je i porovnání ceny vůči tomu, co zákazník získá.
Tuzemským novinářům z tohoto vzorce vyšla nejlépe Škoda Yeti, která získala 233 bodů. Druhé místo obsadil Opel Astra se ziskem 164 bodů, třetí místo patří Mercedesu třídy E, 143 bodů, nejmenší SUV od BMW, model X1, skončil se ziskem 136 bodů na čtvrtém místě a jako poslední se ve finálové pětici umístil Volkswagen Polo.
Od loňského roku se Auto roku pořádá hned dvakrát. Jednou vybírají novináři, podruhé veřejnost. Až do předloňského roku rozhodovali o autu roku novináři, loni se ale změnily pravidla, auta byla rozčleněna do tříd a na rozhodování se začala podílet veřejnost, Klub motoristických novinářů proto raději založil soutěž vlastní.
Čtyři z pěti finálových vozů se objevily i v sedmici vyvolených Evropského auta roku. Zatímco u nás skončil Volkswagen Polo až na posledním místě, Evropské auto roku vyhrál. Zato Škoda Yeti se novinářům z celé Evropy zdála být až čtvrtá nejlepší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?