Klub motoristických novinářů rozhodl o vítězi letošního Auta roku tohoto klubu. Z 34 novinek získala titul tuzemská Škoda Yeti.
Novináři auta hodnotí v různých kritériích, například v ovladatelnosti, bezpečnosti, komfortu, designu, ale důležité je i porovnání ceny vůči tomu, co zákazník získá.
Tuzemským novinářům z tohoto vzorce vyšla nejlépe Škoda Yeti, která získala 233 bodů. Druhé místo obsadil Opel Astra se ziskem 164 bodů, třetí místo patří Mercedesu třídy E, 143 bodů, nejmenší SUV od BMW, model X1, skončil se ziskem 136 bodů na čtvrtém místě a jako poslední se ve finálové pětici umístil Volkswagen Polo.
Od loňského roku se Auto roku pořádá hned dvakrát. Jednou vybírají novináři, podruhé veřejnost. Až do předloňského roku rozhodovali o autu roku novináři, loni se ale změnily pravidla, auta byla rozčleněna do tříd a na rozhodování se začala podílet veřejnost, Klub motoristických novinářů proto raději založil soutěž vlastní.
Čtyři z pěti finálových vozů se objevily i v sedmici vyvolených Evropského auta roku. Zatímco u nás skončil Volkswagen Polo až na posledním místě, Evropské auto roku vyhrál. Zato Škoda Yeti se novinářům z celé Evropy zdála být až čtvrtá nejlepší.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?