Autem roku je podle novinářů Škoda Yeti

Yeti
Yeti, foto: Škoda Auto
Marek Litzman 10. prosince 2009 10:57
Sdílej:

Klub motoristických novinářů rozhodl o vítězi letošního Auta roku tohoto klubu. Z 34 novinek získala titul tuzemská Škoda Yeti.

Novináři auta hodnotí v různých kritériích, například v ovladatelnosti, bezpečnosti, komfortu, designu, ale důležité je i porovnání ceny vůči tomu, co zákazník získá.

Tuzemským novinářům z tohoto vzorce vyšla nejlépe Škoda Yeti, která získala 233 bodů. Druhé místo obsadil Opel Astra se ziskem 164 bodů, třetí místo patří Mercedesu třídy E, 143 bodů, nejmenší SUV od BMW, model X1, skončil se ziskem 136 bodů na čtvrtém místě a jako poslední se ve finálové pětici umístil Volkswagen Polo.

Od loňského roku se Auto roku pořádá hned dvakrát. Jednou vybírají novináři, podruhé veřejnost. Až do předloňského roku rozhodovali o autu roku novináři, loni se ale změnily pravidla, auta byla rozčleněna do tříd a na rozhodování se začala podílet veřejnost, Klub motoristických novinářů proto raději založil soutěž vlastní.

Čtyři z pěti finálových vozů se objevily i v sedmici vyvolených Evropského auta roku. Zatímco u nás skončil Volkswagen Polo až na posledním místě, Evropské auto roku vyhrál. Zato Škoda Yeti se novinářům z celé Evropy zdála být až čtvrtá nejlepší.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.