Z volantů do přístrojové desky, do B-sloupků a střechy. A kam dál? Co třeba do bezpečnostních pásů?
Ford bude jednou z prvních automobilek, která své vylepšení uvede. Téměř zároveň s ním své technické řešení představil i Lexus pro svůj model LF-A, uvidíme tedy, kdo se na trhu ukáže jako první.
Airbagy v pásu mají svá specifika. Na rozdíl od klasických nemusejí absorbovat náraz letícího těla, jejich hlavním smyslem je rozšíření pásu až na pětinásobek původní šířky. Energie, kteoru musí pás pohltit, se potom lépe rozloží. Pásový airbag je díky tomu možné plnit na nižší tlak, na druhou stranu se, na rozdíl od klasických airbagů, nevyfoukne.
Také plyn, který se do pásu nažene, nemá původ v explozi pyrotechniky, podobně jako u klasického vaku, ale plyn je stlačen v tlakové lahvi v sedačce. Do bezpečnostního pásu se vzduch dostane přes zapínání, které bude nutné řešit trochu jinak než dosud.
Důvod je prostý, zatímco plyny vyvíjené při explozi jsou horké, což by bylo přinejmenším velmi nepříjemné, spíše nebezpečné, stlačený plyn se při své expanzi naopak ještě zchladí.¨
Fordovy pásové airbagy jsou zatím určeny jen pro cestující vzadu a jejich specialitou by měla být ochrana dětí na sedačkách.
Poprvé se novinka dostane v příštím roce do novinky Explorer, poté se bude v dalších modelech šířit do celého světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?