Z volantů do přístrojové desky, do B-sloupků a střechy. A kam dál? Co třeba do bezpečnostních pásů?
Ford bude jednou z prvních automobilek, která své vylepšení uvede. Téměř zároveň s ním své technické řešení představil i Lexus pro svůj model LF-A, uvidíme tedy, kdo se na trhu ukáže jako první.
Airbagy v pásu mají svá specifika. Na rozdíl od klasických nemusejí absorbovat náraz letícího těla, jejich hlavním smyslem je rozšíření pásu až na pětinásobek původní šířky. Energie, kteoru musí pás pohltit, se potom lépe rozloží. Pásový airbag je díky tomu možné plnit na nižší tlak, na druhou stranu se, na rozdíl od klasických airbagů, nevyfoukne.
Také plyn, který se do pásu nažene, nemá původ v explozi pyrotechniky, podobně jako u klasického vaku, ale plyn je stlačen v tlakové lahvi v sedačce. Do bezpečnostního pásu se vzduch dostane přes zapínání, které bude nutné řešit trochu jinak než dosud.
Důvod je prostý, zatímco plyny vyvíjené při explozi jsou horké, což by bylo přinejmenším velmi nepříjemné, spíše nebezpečné, stlačený plyn se při své expanzi naopak ještě zchladí.¨
Fordovy pásové airbagy jsou zatím určeny jen pro cestující vzadu a jejich specialitou by měla být ochrana dětí na sedačkách.
Poprvé se novinka dostane v příštím roce do novinky Explorer, poté se bude v dalších modelech šířit do celého světa.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?