Z volantů do přístrojové desky, do B-sloupků a střechy. A kam dál? Co třeba do bezpečnostních pásů?
Ford bude jednou z prvních automobilek, která své vylepšení uvede. Téměř zároveň s ním své technické řešení představil i Lexus pro svůj model LF-A, uvidíme tedy, kdo se na trhu ukáže jako první.
Airbagy v pásu mají svá specifika. Na rozdíl od klasických nemusejí absorbovat náraz letícího těla, jejich hlavním smyslem je rozšíření pásu až na pětinásobek původní šířky. Energie, kteoru musí pás pohltit, se potom lépe rozloží. Pásový airbag je díky tomu možné plnit na nižší tlak, na druhou stranu se, na rozdíl od klasických airbagů, nevyfoukne.
Také plyn, který se do pásu nažene, nemá původ v explozi pyrotechniky, podobně jako u klasického vaku, ale plyn je stlačen v tlakové lahvi v sedačce. Do bezpečnostního pásu se vzduch dostane přes zapínání, které bude nutné řešit trochu jinak než dosud.
Důvod je prostý, zatímco plyny vyvíjené při explozi jsou horké, což by bylo přinejmenším velmi nepříjemné, spíše nebezpečné, stlačený plyn se při své expanzi naopak ještě zchladí.¨
Fordovy pásové airbagy jsou zatím určeny jen pro cestující vzadu a jejich specialitou by měla být ochrana dětí na sedačkách.
Poprvé se novinka dostane v příštím roce do novinky Explorer, poté se bude v dalších modelech šířit do celého světa.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.