Z volantů do přístrojové desky, do B-sloupků a střechy. A kam dál? Co třeba do bezpečnostních pásů?
Ford bude jednou z prvních automobilek, která své vylepšení uvede. Téměř zároveň s ním své technické řešení představil i Lexus pro svůj model LF-A, uvidíme tedy, kdo se na trhu ukáže jako první.
Airbagy v pásu mají svá specifika. Na rozdíl od klasických nemusejí absorbovat náraz letícího těla, jejich hlavním smyslem je rozšíření pásu až na pětinásobek původní šířky. Energie, kteoru musí pás pohltit, se potom lépe rozloží. Pásový airbag je díky tomu možné plnit na nižší tlak, na druhou stranu se, na rozdíl od klasických airbagů, nevyfoukne.
Také plyn, který se do pásu nažene, nemá původ v explozi pyrotechniky, podobně jako u klasického vaku, ale plyn je stlačen v tlakové lahvi v sedačce. Do bezpečnostního pásu se vzduch dostane přes zapínání, které bude nutné řešit trochu jinak než dosud.
Důvod je prostý, zatímco plyny vyvíjené při explozi jsou horké, což by bylo přinejmenším velmi nepříjemné, spíše nebezpečné, stlačený plyn se při své expanzi naopak ještě zchladí.¨
Fordovy pásové airbagy jsou zatím určeny jen pro cestující vzadu a jejich specialitou by měla být ochrana dětí na sedačkách.
Poprvé se novinka dostane v příštím roce do novinky Explorer, poté se bude v dalších modelech šířit do celého světa.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.