 
            Z volantů do přístrojové desky, do B-sloupků a střechy. A kam dál? Co třeba do bezpečnostních pásů?
Ford bude jednou z prvních automobilek, která své vylepšení uvede. Téměř zároveň s ním své technické řešení představil i Lexus pro svůj model LF-A, uvidíme tedy, kdo se na trhu ukáže jako první.
Airbagy v pásu mají svá specifika. Na rozdíl od klasických nemusejí absorbovat náraz letícího těla, jejich hlavním smyslem je rozšíření pásu až na pětinásobek původní šířky. Energie, kteoru musí pás pohltit, se potom lépe rozloží. Pásový airbag je díky tomu možné plnit na nižší tlak, na druhou stranu se, na rozdíl od klasických airbagů, nevyfoukne.
Také plyn, který se do pásu nažene, nemá původ v explozi pyrotechniky, podobně jako u klasického vaku, ale plyn je stlačen v tlakové lahvi v sedačce. Do bezpečnostního pásu se vzduch dostane přes zapínání, které bude nutné řešit trochu jinak než dosud.
Důvod je prostý, zatímco plyny vyvíjené při explozi jsou horké, což by bylo přinejmenším velmi nepříjemné, spíše nebezpečné, stlačený plyn se při své expanzi naopak ještě zchladí.¨
Fordovy pásové airbagy jsou zatím určeny jen pro cestující vzadu a jejich specialitou by měla být ochrana dětí na sedačkách.
Poprvé se novinka dostane v příštím roce do novinky Explorer, poté se bude v dalších modelech šířit do celého světa.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?