Nejdéle v horizontu tří let chce Škoda Auto uvést na trh nový levný model, který ve výrobním programu nahradí dosluhující Octavii Tour. Předběžně se hovoří o ceně mezi 10 a 12 tisíci eury.
Jak prozradil šéf Škodovky Reinhard Jung, auto vyjede s u nás nepříliš oblíbenou karoserií se stupňovitou zádí, tedy sedan. Pokud jde o rozměry, „lowcost“ model by se měl zařadit mezi Fabii a Octavii, přičemž s oběma těmito vozy bude sdílet řadu technických řešení. Naopak design bude podle očekávání zcela nový.Na trhu se má nová Škoda objevit nejpozději do roku 2013. Důležitá bude samozřejmě hlavně prodejní cena. Momentálně se hovoří o částce v rozmezí 10 a 12 tisíc euro, tedy asi 260 – 310 tisíc Kč. Zopakovat úspěch Loganu se tak mladoboleslavským asi nepodaří.Není žádným tajemstvím, že budoucí auto nahradí dosluhující (či přesluhující?) Octavii Tour, která se bez přestávky vyrábí už od roku 1996 a jejíž produkce zřejmě příští rok skončí s více než 1,5 miliony prodanými vozy na kontě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?