Ferrari, Lamborghini ! Střeste se! Přichází e-Wolf! Nový supersport s elektromotory místo velkých osmiválců a desetiválců má budoucnost.
Novinka z německé dílny je opravdu impresivní. S designem, za který by se nemusel stydět žádný renomovaný výrobce dodává i opravdu vyspělou technologii.
Elektromobil e-Wolf má v náboji každého kola separátní elektromotor, přičemž jejich sumární maximální výkon je přes 400 kW, tedy přes 550 koní. Točivý moment převýší hodnotu jednoho tisíce newtonmetrů.
To samo o sobě není až tak nic speciálního, kdyby automobilka neuváděla, že auto váži pouhopouhých 900 kilo. Vzhledem k použití velké baterie se to zdá být skoro nemožné.
Žádné výkony ani další data zatím dílna nezveřejnila. Jediné co tak víme je to, že nabití má trvat jen 30 minut a i přesto je udávaný dojezd až 300 kilometrů.
Sériové produkce se dočkáme do dvou let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.