Představení hybridního Mercedesu třídy S mohlo být pro leckteré zklamáním. Místo technologicky sofistikovaného hybridu, který jezdí za kapku na sto kilometrů jen mild-hybrid.
Mercedes se pokusí svoji pověst napravit a to konceptem Vision S500 plug-in hybrid.
Ten by měl být zajímavý tím, že na rozdíl od původního hybridní Mercedesu dokáže jet sám na baterie díky značně posílené elektrické soustavě.
Baterie s vysokou kapacitou a technologií Li-Ion budou zásobovat motor o výkonu 60 koní, který čistě na baterie ujede 30 kilometrů. Jak název napovídá, baterii by mělo být možné dobít ze sítě.
Zbytek energie by měl dodat blíže nespecifikovaný šestiválcový motor, který v součinnosti s elektromotorem auto dostane z klidu na stovku za 5,5 sekundy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?