Pro automobilku Audi je frankfurtský autosalon domácí akcí a kde jinde by měl výrobce vytáhnout trumfy než ve své domovině. Pomyslným esem v rukávu se pro ingolstadtské stane Audi S5 Sportback.
Vrcholná verze modelu A5 Sportback nabídne přeplňovaný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 245 kW (333 k) a maximu točivého momentu 440 Nm v rozpětí 2900 – 5300 otáček. Na stovku s ním auto vysprintuje za 5,4 sekundy a každých 100 km jízdy vysaje z nádrže 9,7 litru benzínu. Samozřejmostí bude pohon všech kol quattro, sedmistupňová dvouspojková převodovka S Tronic nebo třeba speciální S-line sportovní sedadla.
Druhou novinku od Audi představuje úspornější varianta modelu A4 3.0 TDI. Němečtí inženýři nad ním strávili stovky hodin a dílčími úpravami se jim podařilo snížit nejen spotřebu (6,7 l/100 km), ale i emise. Už nyní totiž tento diesel splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014.
Poslední a taktéž velmi očekávanou premiéru si ve Frankfurtu odbude model A3 s novým přeplňovaným motorem koncernu VW 1.2 TFSI. Z objemu 1197 cm3 se díky turbodmychadlu podařilo získat velmi solidních 77 kW (105 k) a nejvyšší točivý moment 175 Nm mezi 1500 a 3500 otáčkami. Průměrná spotřeba by přitom v malém Audi neměla překročit 5 a půl litru na 100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.