Pro automobilku Audi je frankfurtský autosalon domácí akcí a kde jinde by měl výrobce vytáhnout trumfy než ve své domovině. Pomyslným esem v rukávu se pro ingolstadtské stane Audi S5 Sportback.
Vrcholná verze modelu A5 Sportback nabídne přeplňovaný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 245 kW (333 k) a maximu točivého momentu 440 Nm v rozpětí 2900 – 5300 otáček. Na stovku s ním auto vysprintuje za 5,4 sekundy a každých 100 km jízdy vysaje z nádrže 9,7 litru benzínu. Samozřejmostí bude pohon všech kol quattro, sedmistupňová dvouspojková převodovka S Tronic nebo třeba speciální S-line sportovní sedadla.
Druhou novinku od Audi představuje úspornější varianta modelu A4 3.0 TDI. Němečtí inženýři nad ním strávili stovky hodin a dílčími úpravami se jim podařilo snížit nejen spotřebu (6,7 l/100 km), ale i emise. Už nyní totiž tento diesel splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014.
Poslední a taktéž velmi očekávanou premiéru si ve Frankfurtu odbude model A3 s novým přeplňovaným motorem koncernu VW 1.2 TFSI. Z objemu 1197 cm3 se díky turbodmychadlu podařilo získat velmi solidních 77 kW (105 k) a nejvyšší točivý moment 175 Nm mezi 1500 a 3500 otáčkami. Průměrná spotřeba by přitom v malém Audi neměla překročit 5 a půl litru na 100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.