Pro automobilku Audi je frankfurtský autosalon domácí akcí a kde jinde by měl výrobce vytáhnout trumfy než ve své domovině. Pomyslným esem v rukávu se pro ingolstadtské stane Audi S5 Sportback.
Vrcholná verze modelu A5 Sportback nabídne přeplňovaný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 245 kW (333 k) a maximu točivého momentu 440 Nm v rozpětí 2900 – 5300 otáček. Na stovku s ním auto vysprintuje za 5,4 sekundy a každých 100 km jízdy vysaje z nádrže 9,7 litru benzínu. Samozřejmostí bude pohon všech kol quattro, sedmistupňová dvouspojková převodovka S Tronic nebo třeba speciální S-line sportovní sedadla.
Druhou novinku od Audi představuje úspornější varianta modelu A4 3.0 TDI. Němečtí inženýři nad ním strávili stovky hodin a dílčími úpravami se jim podařilo snížit nejen spotřebu (6,7 l/100 km), ale i emise. Už nyní totiž tento diesel splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014.
Poslední a taktéž velmi očekávanou premiéru si ve Frankfurtu odbude model A3 s novým přeplňovaným motorem koncernu VW 1.2 TFSI. Z objemu 1197 cm3 se díky turbodmychadlu podařilo získat velmi solidních 77 kW (105 k) a nejvyšší točivý moment 175 Nm mezi 1500 a 3500 otáčkami. Průměrná spotřeba by přitom v malém Audi neměla překročit 5 a půl litru na 100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?