Daimler AG přebírá téměř desetiprocentní podíl na firmě Tesla Motors. Touto investicí prohlubuje vynálezce automobilu spolupráci s nejmladším členem automobilového průmyslu, informovala v úterý automobilka Daimler.
Koncem roku 2009 bude v závodě Hambach, kde se vyrábějí vozy smart, zahájena montáž asi tisíce vozů smart for two s elektrickým pohonem druhé generace. Ty budou nasazeny nejprve v rámci projektů, jako je např. e-mobility Berlin nebo e-mobility Italy. Ještě v tomto roce začne výroba menší série modelu Mercedes-Benz třídy B s pohonem prostřednictvím palivových článků. V roce 2010 bude představen první Mercedes-Benz s elektrickým pohonem. Koncern Daimler plánuje, že všechny elektromobily značek Mercedes-Benz a smart budou od roku 2012 vybaveny lithium-ionovými akumulátory vlastní výroby.
V případě integrace lithium-ionových akumulátorů s nabíjecí jednotkou pro prvních tisíc vozů smart for two electric drive se již oba subjekty na spolupráci domluvily. Oba partneři budou úzce spolupracovat na vývoji systémů akumulátorů, elektrických pohonů a na projektech týkajících se jednotlivých automobilů.
„Naše strategické partnerství je důležitým krokem pro urychlení celosvětové komercionalizace elektrických pohonů“, řekl Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG, v koncernu zodpovědný za výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars.
„Kromě jiného bude pro nás prospěšné těžit z kompetencí Daimleru jak ve vývoji a výrobě, tak v dodavatelských vztazích. To urychlí vyzrálost našeho vozu Tesla Model S,“ řekl Elon Musk, předseda představenstva Tesla Motors.
Dlouhodobé partnerství s automobilkou Tesla doplňuje mnohostrannou strategii koncernu Daimler AG týkající se elektrifikace automobilu. Kromě toho se urychlí industrializace lithium-ionové technologie. Již v březnu založil Daimler firmu Deutsche Accumotive, což je společný podnik s Evonik Industrie AG. Daimler se tak stane první automobilkou na světě, která akumulátory pro využití v automobilech vyvíjí, vyrábí a také prodává. Základem této aktivity je podíl automobilového koncernu na firmě Li-Tec, což je německý podnik specializovaný na lithium-ionové akumulátory.
Tesla je v současnosti jediným výrobcem, který v Severní Americe a Evropě nabízí elektromobil speciálně uzpůsobený provozu na dlouhé vzdálenosti. Tesla Motors začala s vývojem prvního elektromobilu v roce 2004. Tento Tesla Roadster s dojezdem přesahujícím 300 kilometrů je dosud jediným speciálně na delší vzdálenosti koncipovaným elektromobilem, který si mohou koupit zákazníci ze Severní Ameriky a Evropy. Kromě toho je to v Evropě a v USA vůbec první certifikovaný elektromobil s lithium-ionovými akumulátory.
Na úspěch vozu Tesla Roadster by měl navázat další automobil Tesla Model S. Ten využívá technologický základ Roadsteru a bude reprezentovat první limuzínu na světě s elektrickým pohonem. Tesla Motors tento koncept představila už v březnu a s výrobou Modelu S hodlá začít koncem roku 2011.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.