Daimler AG přebírá téměř desetiprocentní podíl na firmě Tesla Motors. Touto investicí prohlubuje vynálezce automobilu spolupráci s nejmladším členem automobilového průmyslu, informovala v úterý automobilka Daimler.
Koncem roku 2009 bude v závodě Hambach, kde se vyrábějí vozy smart, zahájena montáž asi tisíce vozů smart for two s elektrickým pohonem druhé generace. Ty budou nasazeny nejprve v rámci projektů, jako je např. e-mobility Berlin nebo e-mobility Italy. Ještě v tomto roce začne výroba menší série modelu Mercedes-Benz třídy B s pohonem prostřednictvím palivových článků. V roce 2010 bude představen první Mercedes-Benz s elektrickým pohonem. Koncern Daimler plánuje, že všechny elektromobily značek Mercedes-Benz a smart budou od roku 2012 vybaveny lithium-ionovými akumulátory vlastní výroby.
V případě integrace lithium-ionových akumulátorů s nabíjecí jednotkou pro prvních tisíc vozů smart for two electric drive se již oba subjekty na spolupráci domluvily. Oba partneři budou úzce spolupracovat na vývoji systémů akumulátorů, elektrických pohonů a na projektech týkajících se jednotlivých automobilů.
„Naše strategické partnerství je důležitým krokem pro urychlení celosvětové komercionalizace elektrických pohonů“, řekl Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG, v koncernu zodpovědný za výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars.
„Kromě jiného bude pro nás prospěšné těžit z kompetencí Daimleru jak ve vývoji a výrobě, tak v dodavatelských vztazích. To urychlí vyzrálost našeho vozu Tesla Model S,“ řekl Elon Musk, předseda představenstva Tesla Motors.
Dlouhodobé partnerství s automobilkou Tesla doplňuje mnohostrannou strategii koncernu Daimler AG týkající se elektrifikace automobilu. Kromě toho se urychlí industrializace lithium-ionové technologie. Již v březnu založil Daimler firmu Deutsche Accumotive, což je společný podnik s Evonik Industrie AG. Daimler se tak stane první automobilkou na světě, která akumulátory pro využití v automobilech vyvíjí, vyrábí a také prodává. Základem této aktivity je podíl automobilového koncernu na firmě Li-Tec, což je německý podnik specializovaný na lithium-ionové akumulátory.
Tesla je v současnosti jediným výrobcem, který v Severní Americe a Evropě nabízí elektromobil speciálně uzpůsobený provozu na dlouhé vzdálenosti. Tesla Motors začala s vývojem prvního elektromobilu v roce 2004. Tento Tesla Roadster s dojezdem přesahujícím 300 kilometrů je dosud jediným speciálně na delší vzdálenosti koncipovaným elektromobilem, který si mohou koupit zákazníci ze Severní Ameriky a Evropy. Kromě toho je to v Evropě a v USA vůbec první certifikovaný elektromobil s lithium-ionovými akumulátory.
Na úspěch vozu Tesla Roadster by měl navázat další automobil Tesla Model S. Ten využívá technologický základ Roadsteru a bude reprezentovat první limuzínu na světě s elektrickým pohonem. Tesla Motors tento koncept představila už v březnu a s výrobou Modelu S hodlá začít koncem roku 2011.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.