Daimler AG přebírá téměř desetiprocentní podíl na firmě Tesla Motors. Touto investicí prohlubuje vynálezce automobilu spolupráci s nejmladším členem automobilového průmyslu, informovala v úterý automobilka Daimler.
Koncem roku 2009 bude v závodě Hambach, kde se vyrábějí vozy smart, zahájena montáž asi tisíce vozů smart for two s elektrickým pohonem druhé generace. Ty budou nasazeny nejprve v rámci projektů, jako je např. e-mobility Berlin nebo e-mobility Italy. Ještě v tomto roce začne výroba menší série modelu Mercedes-Benz třídy B s pohonem prostřednictvím palivových článků. V roce 2010 bude představen první Mercedes-Benz s elektrickým pohonem. Koncern Daimler plánuje, že všechny elektromobily značek Mercedes-Benz a smart budou od roku 2012 vybaveny lithium-ionovými akumulátory vlastní výroby.
V případě integrace lithium-ionových akumulátorů s nabíjecí jednotkou pro prvních tisíc vozů smart for two electric drive se již oba subjekty na spolupráci domluvily. Oba partneři budou úzce spolupracovat na vývoji systémů akumulátorů, elektrických pohonů a na projektech týkajících se jednotlivých automobilů.
„Naše strategické partnerství je důležitým krokem pro urychlení celosvětové komercionalizace elektrických pohonů“, řekl Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG, v koncernu zodpovědný za výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars.
„Kromě jiného bude pro nás prospěšné těžit z kompetencí Daimleru jak ve vývoji a výrobě, tak v dodavatelských vztazích. To urychlí vyzrálost našeho vozu Tesla Model S,“ řekl Elon Musk, předseda představenstva Tesla Motors.
Dlouhodobé partnerství s automobilkou Tesla doplňuje mnohostrannou strategii koncernu Daimler AG týkající se elektrifikace automobilu. Kromě toho se urychlí industrializace lithium-ionové technologie. Již v březnu založil Daimler firmu Deutsche Accumotive, což je společný podnik s Evonik Industrie AG. Daimler se tak stane první automobilkou na světě, která akumulátory pro využití v automobilech vyvíjí, vyrábí a také prodává. Základem této aktivity je podíl automobilového koncernu na firmě Li-Tec, což je německý podnik specializovaný na lithium-ionové akumulátory.
Tesla je v současnosti jediným výrobcem, který v Severní Americe a Evropě nabízí elektromobil speciálně uzpůsobený provozu na dlouhé vzdálenosti. Tesla Motors začala s vývojem prvního elektromobilu v roce 2004. Tento Tesla Roadster s dojezdem přesahujícím 300 kilometrů je dosud jediným speciálně na delší vzdálenosti koncipovaným elektromobilem, který si mohou koupit zákazníci ze Severní Ameriky a Evropy. Kromě toho je to v Evropě a v USA vůbec první certifikovaný elektromobil s lithium-ionovými akumulátory.
Na úspěch vozu Tesla Roadster by měl navázat další automobil Tesla Model S. Ten využívá technologický základ Roadsteru a bude reprezentovat první limuzínu na světě s elektrickým pohonem. Tesla Motors tento koncept představila už v březnu a s výrobou Modelu S hodlá začít koncem roku 2011.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?