Automobilka Škoda Auto v úterý ve svém závodě v Kvasinách spouští výrobu své dlouho očekávané SUV novinky Škoda Yeti.
Na trh by se auto mělo dostat na přelomu června a července. Jaká bude cena, stále není jasné. Spekuluje se, že nejlevnější Yeti bude na českém trhu začínat pod 400 tisíci korunami a v Německu pod dvaceti tisíci eury. Kolik zákazníci za vůz skutečně zaplatí, se dozví zřejmě až v červnu na brněnském autosalonu, kde bude mít Yeti českou premiéru.
V Kvasinách by se podle plánů automobilky mělo vyrábět zhruba 200 aut denně. Předseda představenstva Reinhard Jung při světové premiéře yetiho v Ženevě oznámil, že ročně firma vyrobí zhruba 20 tisíc kusů. Jde ale o předběžný plán, vše bude záviset na aktuálním vývoji automobilového trhu, na němž je nyní největší zájem o malá auta.
Yeti měl svou premiéru na ženevském veletrhu v březnu. Původně přitom Škoda Auto chtěla představení vozu odložit kvůli krizi automobilového průmyslu až na frankfurtský autosalon v září.
Plány na uvedení yetiho na trh automobilka několikrát změnila. Premiéru nejprve plánovala na březnový ženevský autosalon, kvůli krizi v automobilovém průmyslu ale premiéru přesunula na září do Frankfurtu, aby se nakonec k původnímu plánu opět vrátila. Za rozhodnutím může stát snaha novinkou rozhýbat stagnující trh, důvodů však může být více. ,,Jako příčinu vidím lednové uvedení konkurenčního modelu Soul od automobilky Kia za poměrně příznivou cenu. Vliv také může mít šrotovné, které nastartovalo prodej automobilů v nižší cenové kategorii, a firma toho chce využít," řekl E15 již dříve Jakub Kolár z magazínu AutoTip.
Pro Škodu není Yeti letos jedinou plánovanou novinkou. Koncem roku by se na trhu měl v úpravě kombi objevit Superb. Nedávno Škoda také představila faceliftované verze Octavia Scout a Octavia RS. Největší událostí ale bude zřejmě na rok 2011 naplánovaný start výroby zcela nového vozu, který má být menší než fabie. Podle všeho půjde o levný ekologický model postavený na unifikovaném podvozku, který budou využívat všechny značky skupiny Volkswagen.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?