Automobilka Škoda Auto v úterý ve svém závodě v Kvasinách spouští výrobu své dlouho očekávané SUV novinky Škoda Yeti.
Na trh by se auto mělo dostat na přelomu června a července. Jaká bude cena, stále není jasné. Spekuluje se, že nejlevnější Yeti bude na českém trhu začínat pod 400 tisíci korunami a v Německu pod dvaceti tisíci eury. Kolik zákazníci za vůz skutečně zaplatí, se dozví zřejmě až v červnu na brněnském autosalonu, kde bude mít Yeti českou premiéru.
V Kvasinách by se podle plánů automobilky mělo vyrábět zhruba 200 aut denně. Předseda představenstva Reinhard Jung při světové premiéře yetiho v Ženevě oznámil, že ročně firma vyrobí zhruba 20 tisíc kusů. Jde ale o předběžný plán, vše bude záviset na aktuálním vývoji automobilového trhu, na němž je nyní největší zájem o malá auta.
Yeti měl svou premiéru na ženevském veletrhu v březnu. Původně přitom Škoda Auto chtěla představení vozu odložit kvůli krizi automobilového průmyslu až na frankfurtský autosalon v září.
Plány na uvedení yetiho na trh automobilka několikrát změnila. Premiéru nejprve plánovala na březnový ženevský autosalon, kvůli krizi v automobilovém průmyslu ale premiéru přesunula na září do Frankfurtu, aby se nakonec k původnímu plánu opět vrátila. Za rozhodnutím může stát snaha novinkou rozhýbat stagnující trh, důvodů však může být více. ,,Jako příčinu vidím lednové uvedení konkurenčního modelu Soul od automobilky Kia za poměrně příznivou cenu. Vliv také může mít šrotovné, které nastartovalo prodej automobilů v nižší cenové kategorii, a firma toho chce využít," řekl E15 již dříve Jakub Kolár z magazínu AutoTip.
Pro Škodu není Yeti letos jedinou plánovanou novinkou. Koncem roku by se na trhu měl v úpravě kombi objevit Superb. Nedávno Škoda také představila faceliftované verze Octavia Scout a Octavia RS. Největší událostí ale bude zřejmě na rok 2011 naplánovaný start výroby zcela nového vozu, který má být menší než fabie. Podle všeho půjde o levný ekologický model postavený na unifikovaném podvozku, který budou využívat všechny značky skupiny Volkswagen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?