Automobilka Škoda Auto v úterý ve svém závodě v Kvasinách spouští výrobu své dlouho očekávané SUV novinky Škoda Yeti.
Na trh by se auto mělo dostat na přelomu června a července. Jaká bude cena, stále není jasné. Spekuluje se, že nejlevnější Yeti bude na českém trhu začínat pod 400 tisíci korunami a v Německu pod dvaceti tisíci eury. Kolik zákazníci za vůz skutečně zaplatí, se dozví zřejmě až v červnu na brněnském autosalonu, kde bude mít Yeti českou premiéru.
V Kvasinách by se podle plánů automobilky mělo vyrábět zhruba 200 aut denně. Předseda představenstva Reinhard Jung při světové premiéře yetiho v Ženevě oznámil, že ročně firma vyrobí zhruba 20 tisíc kusů. Jde ale o předběžný plán, vše bude záviset na aktuálním vývoji automobilového trhu, na němž je nyní největší zájem o malá auta.
Yeti měl svou premiéru na ženevském veletrhu v březnu. Původně přitom Škoda Auto chtěla představení vozu odložit kvůli krizi automobilového průmyslu až na frankfurtský autosalon v září.
Plány na uvedení yetiho na trh automobilka několikrát změnila. Premiéru nejprve plánovala na březnový ženevský autosalon, kvůli krizi v automobilovém průmyslu ale premiéru přesunula na září do Frankfurtu, aby se nakonec k původnímu plánu opět vrátila. Za rozhodnutím může stát snaha novinkou rozhýbat stagnující trh, důvodů však může být více. ,,Jako příčinu vidím lednové uvedení konkurenčního modelu Soul od automobilky Kia za poměrně příznivou cenu. Vliv také může mít šrotovné, které nastartovalo prodej automobilů v nižší cenové kategorii, a firma toho chce využít," řekl E15 již dříve Jakub Kolár z magazínu AutoTip.
Pro Škodu není Yeti letos jedinou plánovanou novinkou. Koncem roku by se na trhu měl v úpravě kombi objevit Superb. Nedávno Škoda také představila faceliftované verze Octavia Scout a Octavia RS. Největší událostí ale bude zřejmě na rok 2011 naplánovaný start výroby zcela nového vozu, který má být menší než fabie. Podle všeho půjde o levný ekologický model postavený na unifikovaném podvozku, který budou využívat všechny značky skupiny Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.