Automobilka General Motors, která již propustila tisícovky svých zaměstnanců, plánuje novou vlnu propouštění. Podle pátečních informací agentury Bloomberg to prohlásili lidé, kteří situaci znají.
Detroitský gigant podle neoficiálních zdrojů finální rozhodnutí učiní až ke konci tohoto měsíce. Manažeři společnosti zatím dostali za úkol prověřit možnosti snížení pracovní síly.
Výkonný ředitel společnosti Fritz Henderson již minulý měsíc oznámil, že automobilka uzavře dvě továrny. Tento krok je součástí plánu restrukturalizace, který by společnost General Motors uchránil před bankrotem, a firma by na základě něho mohla dostat další finanční pomoc od americké vlády.
„Očekáváme, že to postihne všechny oblasti v naší společnosti,“ prohlásil v reakci na Hendersonova slova Tom Wilkinson, mluvčí automobilky. „V tuto chvíli nemáme, co bychom k tomu více řekli.“
Již v únoru představitelé firmy General Motors oznámili, že propustí 10 tisíc ze svých 73 tisíc regulérních zaměstnanců. Z toho bylo zhruba 3400 úředníků. Od prvního května automobilka také snížila platy. Manažerům o deset procent a úředníkům o tři až sedm procent. K 27. dubnu firmu opustily také dvě stovky ze 1300 pracovníků v manažerských pozicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.