Automobilka General Motors, která již propustila tisícovky svých zaměstnanců, plánuje novou vlnu propouštění. Podle pátečních informací agentury Bloomberg to prohlásili lidé, kteří situaci znají.
Detroitský gigant podle neoficiálních zdrojů finální rozhodnutí učiní až ke konci tohoto měsíce. Manažeři společnosti zatím dostali za úkol prověřit možnosti snížení pracovní síly.
Výkonný ředitel společnosti Fritz Henderson již minulý měsíc oznámil, že automobilka uzavře dvě továrny. Tento krok je součástí plánu restrukturalizace, který by společnost General Motors uchránil před bankrotem, a firma by na základě něho mohla dostat další finanční pomoc od americké vlády.
„Očekáváme, že to postihne všechny oblasti v naší společnosti,“ prohlásil v reakci na Hendersonova slova Tom Wilkinson, mluvčí automobilky. „V tuto chvíli nemáme, co bychom k tomu více řekli.“
Již v únoru představitelé firmy General Motors oznámili, že propustí 10 tisíc ze svých 73 tisíc regulérních zaměstnanců. Z toho bylo zhruba 3400 úředníků. Od prvního května automobilka také snížila platy. Manažerům o deset procent a úředníkům o tři až sedm procent. K 27. dubnu firmu opustily také dvě stovky ze 1300 pracovníků v manažerských pozicích.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?