Automobilka BMW sa rozhodla pre spoluprácu s organizáciou NASA. Áno, s organizáciou, ktorá posiela ľudí do vesmíru. Čo ale môže byť spoločným vývojom? No predsa EfficientDynamics 2. generácie. Úspora paliva je na prvom mieste.
Okrem systému Stop and Start a alternátoru, ktorý sa odpája pri zábere a pripája pri brzdení nám tu bude pomáhať termoelektrický generátor.
O čo ide? Tento generátor by mal zachytiť energiu v podobe tepla z výfukového potrubia a potom ju vrátiť späť do automobilu, kde má napájať klimatizáciu, palubné prístroje a podobne. No toto, čo už sa dnes nevymyslí pre pár % spotreby.
Okrem toho budú nové modely spolupracovať s novou 8-stupňovou prevodovkou, ktorá nahradí súčasnú 7-stupňovú. Prvé modely by sa mali objaviť v priebehu 5-tich rokov, nič nenasvedčuje tomu, že by to malo zvýšiť cenu automobilu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?