Automobilka BMW sa rozhodla pre spoluprácu s organizáciou NASA. Áno, s organizáciou, ktorá posiela ľudí do vesmíru. Čo ale môže byť spoločným vývojom? No predsa EfficientDynamics 2. generácie. Úspora paliva je na prvom mieste.
Okrem systému Stop and Start a alternátoru, ktorý sa odpája pri zábere a pripája pri brzdení nám tu bude pomáhať termoelektrický generátor.
O čo ide? Tento generátor by mal zachytiť energiu v podobe tepla z výfukového potrubia a potom ju vrátiť späť do automobilu, kde má napájať klimatizáciu, palubné prístroje a podobne. No toto, čo už sa dnes nevymyslí pre pár % spotreby.
Okrem toho budú nové modely spolupracovať s novou 8-stupňovou prevodovkou, ktorá nahradí súčasnú 7-stupňovú. Prvé modely by sa mali objaviť v priebehu 5-tich rokov, nič nenasvedčuje tomu, že by to malo zvýšiť cenu automobilu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.