Již od prvního představení v roce 1994 si koncept T-REX získává spoustu zájmu. Byl rovněž několikrát oceněn a na mnoho zájemců zapůsobil především svým unikátním charakterem. Ve světě lehkých vozítek se stal legendou a řadí se k ikonám této kategorie.
Jonathan Cote, mladý designér, pracující pro společnost Morelli Designers, teď přichází s novou verzí konceptu T-Rex. Jonathan Cole se uvedl například konceptem elektrického školního minibusu, který představil na mezinárodním autosalonu v Detroitu v roce 2007 v rámci designové soutěže Michelin Challenge Design, a nyní se rozhodl pro oživení jména T-Rex pomocí přepracování tohoto konceptu.
Při nové studii samozřejmě respektoval genetický kód původního konceptu T-Rex, ale při novém návrhu dbal na oživení křivek karoserie a přidal rovněž další prvky. V celku působí krása tohoto jeho nového návrhu podobně elegantně a vyzařuje z něj podobná kvalita zpracování, jako je tomu u nejlepší sportovních vozů.
Duší konceptu T-Rex jsou stále velmi specifická přední světla, laterální oblouky a nad sedačkami umístěné vzduchové vstupy a také křidélka, dotvářející aerodynamickou účinnost šasi. Před pasažéry může být po umístěno přední sklo klasické výšky, nebo po vzoru formule 1 jen nízký větrný štítek.
V konceptu je integrováno několik prostor pro uložení drobných zavazadel a předmětů. Zvláštní pozornost věnoval Jonathan Cole zvětšení dostupného celkového objemu prostoru pro zavazadla a jejich začlenění do čistých linií vozu. Na druhou stranu, pro ty, kdo netouží ve voze přepravovat jiná zavazadla, jsou po bocích vozítka zabudované dva kufříky pro odložení ochranných přileb. Malý zavazadlový prostor v přední části vozu může být využit pro přepravu aktovky a dva malé prostory pro uschování rukavic najdeme za ochrannými oblouky.
Zdroj: Morelli Designers
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.