Již od prvního představení v roce 1994 si koncept T-REX získává spoustu zájmu. Byl rovněž několikrát oceněn a na mnoho zájemců zapůsobil především svým unikátním charakterem. Ve světě lehkých vozítek se stal legendou a řadí se k ikonám této kategorie.
Jonathan Cote, mladý designér, pracující pro společnost Morelli Designers, teď přichází s novou verzí konceptu T-Rex. Jonathan Cole se uvedl například konceptem elektrického školního minibusu, který představil na mezinárodním autosalonu v Detroitu v roce 2007 v rámci designové soutěže Michelin Challenge Design, a nyní se rozhodl pro oživení jména T-Rex pomocí přepracování tohoto konceptu.
Při nové studii samozřejmě respektoval genetický kód původního konceptu T-Rex, ale při novém návrhu dbal na oživení křivek karoserie a přidal rovněž další prvky. V celku působí krása tohoto jeho nového návrhu podobně elegantně a vyzařuje z něj podobná kvalita zpracování, jako je tomu u nejlepší sportovních vozů.
Duší konceptu T-Rex jsou stále velmi specifická přední světla, laterální oblouky a nad sedačkami umístěné vzduchové vstupy a také křidélka, dotvářející aerodynamickou účinnost šasi. Před pasažéry může být po umístěno přední sklo klasické výšky, nebo po vzoru formule 1 jen nízký větrný štítek.
V konceptu je integrováno několik prostor pro uložení drobných zavazadel a předmětů. Zvláštní pozornost věnoval Jonathan Cole zvětšení dostupného celkového objemu prostoru pro zavazadla a jejich začlenění do čistých linií vozu. Na druhou stranu, pro ty, kdo netouží ve voze přepravovat jiná zavazadla, jsou po bocích vozítka zabudované dva kufříky pro odložení ochranných přileb. Malý zavazadlový prostor v přední části vozu může být využit pro přepravu aktovky a dva malé prostory pro uschování rukavic najdeme za ochrannými oblouky.
Zdroj: Morelli Designers
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?