Segment malých vozů si rozhodně na malou pozornost koupěchtivých zájemců stěžovat nemusí, navíc si “káčka“ od Fordu zajistila nejen na našich silnicích slušnou popularitu. Ford přesto nespí na vavřínech a připravuje pilně nový model.
Spolupráce mezi koncerny je stále častější a oblíbenější. Podobnost jednotlivých modelů nejen v rámci konkrétního koncernu, ale dokonce jednoho segmentu, je sice mnohými příznivci automobilů kritizována, ale finanční úspory a zisk jsou rozhodující.
Nejinak tomu bude i u nového modelu Ford Ka, který sdílí tentýž podvozek s konkurenčním a v tuto chvíli pozorně sledovaným Fiatem 500, jenž je krátce v nabídce autosalonů italské značky.
Ford s přípravou logicky pospíchá a podle posledních informací, by mohl být nový vůz představen už v polovině letošního roku. Příbuznost s Fiatem 500 zřejmě nové Ka zcela nezapře, ale návrháři se měli snažit o agresivnější design ovlivněný současným kinetickým střihem fordů, přičemž některé detaily by mohly být převzaty z úspěšného konceptu Verve...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?