Když vás policie zastaví při jízdě na červenou, dá vám pokutu. Většina řidičů tiše zaplatí, a to i kdyby jeli ještě na zelenou. Ne každý ví, jak se může bránit, pokud mu přijde udělení pokuty nespravedlivé.
Žádný zákon neudává řidiči povinnost pokutu okamžitě zaplatit bez nároku na odvolání. Pokud si nejste svým přestupkem jisti, můžete pokutu odmítnout. V takové chvíli bude váš případ předán správnímu řízení.
Pak si vás pozvou na ústní projednání nebo ve vašem případu rozhodnou na tzv. zkráceném řízení na úřadě s rozšířenou působností. Proti takovému rozhodnutí se můžete odvolat do 15 dnů a pokud tak učiníte, následuje výše zmíněné ústnímu projednání, kde se k celé záležitosti vyjádříte.
Úřad bude mít povinnost dohledat proti vám důkazy, jako je například doklad o překročení rychlosti, fotografie pořízená semaforem, jak přejíždíte na červenou ( u nás zatím většina semaforů tímto systémem není vybavena) a další. Po celou dobu vyšetřování se na vás vztahuje presumpce nevinny - tzn. dokud vám nedokáží opak, přestupku jste se nedopustili a jste nevinní. Přitom důkazní břemeno je na straně správního orgánu.
To znamená, že vy nejste povinni dokazovat svoji nevinnu, ačkoliv je vždy lepší, když máte například svědka. Naopak vinnu vám musí dokázat pracovníci úřadu, pokud se jim to nepodaří, vyhrajete řízení a vyhnete se pokutě. V opačném případě nejenže pokutu stejně zaplatíte, ale musíte také ještě uhradit poplatek za správní řízení, který činí 1 000 Kč. Tato povinnost uhradit poplatek platí skutečně jen v případě, že byste řízení prohráli.
Pokud nebudete ani s výsledkem správního řízení spokojeni, můžete se odvolat k odvolacímu orgánu - to je krajský úřad nebo Ministerstvo dopravy v Praze. V případě nespokojnosti s rozhodnutí tohoto orgánu se ještě můžete odvolat k soudu, ale na tento případ se vztahují už soudní poplatky a nutné výdaje například za právníky. V takové chvíli se vám už asi ale vyplatí pokutu zaplatit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.