SEMA 2007; Zatímco v Evropě se pozornost na "kapotované formule" vyjma vytrvalostního závodu na 24 hodin v Le Mans příliš nesoustřeďuje, na druhé straně Atlantického oceánu mají sports car, u nás nazývané sportovní prototypy, podstatně větší diváckou pozornost.
A na tuto strunu se rozhodl zahrát na aktuálně probíhajícím autosalonu Pontiac se svým lehkým a výkonným konceptem SD-290.
Jak už napovídá název, základem vozu je známý model Solstice, jehož tvary koncept v žádném případě nezapře. Konstruktérský tým se však pokouší zjistit zájem a případné možnosti výroby těchto vozů například pro klubové závody.
Oproti silniční verzi zmizela veškerá skla chránící posádku a taktéž střecha. Chybí rovněž klimatizace. Cílem bylo především snížení váhy. Vůz dostal novou kapotu a blatníky, ale hlavně upravený kokpit. Tomu vévodí závodní sedačka a řada budíků od otáčkoměru po měření teploty oleje. Pilot může ovládat i příčný stabilizátor.
Pohon zajišťuje dvoulitrový turbomotor Ecotec s přímým vstřikováním a výkonem 290 koní. Převodovka je použita překvapivě pouze pětirychlostní, samozřejmě však manuální. Koncept má kompletně přepracovaný výfukový systém, kotoučové brzdy s třípístkovými třmeny a stavitelné tlumiče spolu s devatenáctipalcovými koly.
Nepsanou podmínkou pro použití tohoto vozu bude v případě skutečné výroby bezpečnostní přilba...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?