SEMA 2007; Zatímco v Evropě se pozornost na "kapotované formule" vyjma vytrvalostního závodu na 24 hodin v Le Mans příliš nesoustřeďuje, na druhé straně Atlantického oceánu mají sports car, u nás nazývané sportovní prototypy, podstatně větší diváckou pozornost.
A na tuto strunu se rozhodl zahrát na aktuálně probíhajícím autosalonu Pontiac se svým lehkým a výkonným konceptem SD-290.
Jak už napovídá název, základem vozu je známý model Solstice, jehož tvary koncept v žádném případě nezapře. Konstruktérský tým se však pokouší zjistit zájem a případné možnosti výroby těchto vozů například pro klubové závody.
Oproti silniční verzi zmizela veškerá skla chránící posádku a taktéž střecha. Chybí rovněž klimatizace. Cílem bylo především snížení váhy. Vůz dostal novou kapotu a blatníky, ale hlavně upravený kokpit. Tomu vévodí závodní sedačka a řada budíků od otáčkoměru po měření teploty oleje. Pilot může ovládat i příčný stabilizátor.
Pohon zajišťuje dvoulitrový turbomotor Ecotec s přímým vstřikováním a výkonem 290 koní. Převodovka je použita překvapivě pouze pětirychlostní, samozřejmě však manuální. Koncept má kompletně přepracovaný výfukový systém, kotoučové brzdy s třípístkovými třmeny a stavitelné tlumiče spolu s devatenáctipalcovými koly.
Nepsanou podmínkou pro použití tohoto vozu bude v případě skutečné výroby bezpečnostní přilba...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.