Řízení automobilu pod vlivem drog nebo alkoholu je nejčastější příčina dopravní nehody. Počet takto způsobených dopravních nehod v České republice stále stoupá.
V roce 2006 zavinili řidiči pod vlivem alkoholu 6 807 dopravních nehod. To je 3,8 % z celkového počtu dopravních havárií, které se staly v uplynulém roce. Při těchto nehodách zahynulo 42 osob a 2 881 bylo zraněno. Vysoký je ale i počet nehod, které zavinili chodci pod vlivem alkoholu. V loňském roce způsobilo dokonce 171 chodců pod vlivem alkoholu nějakou dopravní nehodu. Každý devátý chodec byl viníkem autonehody.
Všichni vědí, že požití alkoholu nebo drog značně snižuje reakce řidiče, vyvolává únavu, snižuje jeho pozornost a naopak zvyšuje agresivitu, která se projeví i ve způsobu řízení. Přesto je stále ještě dost takových, kteří i v takovém stavu usednou za volant. Proto byl na jaře zpřísněn silniční zákon, který nyní považuje řízení pod vlivem alkoholu nebo drog za trestný čin, za který hrozí trest odnětí svobody až na jeden rok. Vyšší trestní sazba, 6 měsíců až 3 roky nebo zákaz činnosti, hrozí recidivistům nebo řidičům hromadných dopravních prostředků.
Za řízení pod vlivem alkoholu nebo drog si řidiči také vyslouží ztrátu 3 až 7 bodů v bodovému systému hodnocení řidičů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.