Řízení automobilu pod vlivem drog nebo alkoholu je nejčastější příčina dopravní nehody. Počet takto způsobených dopravních nehod v České republice stále stoupá.
V roce 2006 zavinili řidiči pod vlivem alkoholu 6 807 dopravních nehod. To je 3,8 % z celkového počtu dopravních havárií, které se staly v uplynulém roce. Při těchto nehodách zahynulo 42 osob a 2 881 bylo zraněno. Vysoký je ale i počet nehod, které zavinili chodci pod vlivem alkoholu. V loňském roce způsobilo dokonce 171 chodců pod vlivem alkoholu nějakou dopravní nehodu. Každý devátý chodec byl viníkem autonehody.
Všichni vědí, že požití alkoholu nebo drog značně snižuje reakce řidiče, vyvolává únavu, snižuje jeho pozornost a naopak zvyšuje agresivitu, která se projeví i ve způsobu řízení. Přesto je stále ještě dost takových, kteří i v takovém stavu usednou za volant. Proto byl na jaře zpřísněn silniční zákon, který nyní považuje řízení pod vlivem alkoholu nebo drog za trestný čin, za který hrozí trest odnětí svobody až na jeden rok. Vyšší trestní sazba, 6 měsíců až 3 roky nebo zákaz činnosti, hrozí recidivistům nebo řidičům hromadných dopravních prostředků.
Za řízení pod vlivem alkoholu nebo drog si řidiči také vyslouží ztrátu 3 až 7 bodů v bodovému systému hodnocení řidičů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.