Marcos je nepříliš známá, o to snad zajímavější britská automobilka vyrábějící kusové stroje. Není nejrychlejší, nejúspornější ani technicky nejvyspělejší. Přesto zajímavá.
Marcos TSO GT2, jak se vůz celým jménem jmenuje, je sporťákem klasické koncepce s motorem vepředu a pohonem zadních kol. Díky uložení motoru až daleko za zadní nápravou se může pyšnit rozložením hmotnosti 1:1 mezi obě nápravy. Použitý motor má objem 5,7 litru, původ v Americe a normálně výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm. Výrobce však nabízí i kity k navýšení výkonu, právě o tom bude tento článek.
TSO je poměrně malým vozem. Ačkoliv tak nevypadá, na délku měří jen 4 metry a rozvor činí 2280 mm. S šířkou 1680 mm tak přesahuje půdorys Fabie jen o několik milimetrů. Výška je potom sportovně menší, 1150 mm. I přesto působí vůz poměrně mohutně, dělá to především dlouhá kapota a agresivní žebrování. Zádi dominuje difuzor, mohutná odtrhová hrana a na ni umístěna dvě kruhová koncová světla. Obvyklé dominanty – výfuky – se krčí někde na boku.
Jízdní výkony sériového vozu jsou velmi slušné. Při nízké hmotnost 1170 kg sprintuje na stovku za 4 sekundy a dosáhne téměř až na 300 km/h.
Vše se však zlepší při použití nového kitu výkonu motoru. Navýšení na 475 koní a 630 Nm ještě není až tak zajímavé, zajímavé je to jakým způsobem toho dosahuje. Perfektně plynulá křivka velkoobjemového motoru zaručuje to, že 90% točivého momentu je k dispozici mezi necelými 2700 a 6200 otáčkami za minutu, tedy v rozsahu 3500 otáček. Oproti dřívějšímu výkonovému kitu je to slušné vylepšení, neboť ten těchto hodnot dosahuje jen v rozmezí asi 2500 otáček. Navíc maximální výkon i točivý moment je o zlomek lepší.
Zbývá jen dodat, že Marcos je k dostání za cenu převyšující dva miliony korun, přičemž již v ceně je například samosvorný diferenciál, rádio či elektricky ovládaná okna a zrcátka. Za příplatek je možno dovybavit vůz klimatizací, CD changerem, xenonama a například i navigací. Ve třídě sporťáků slušná nabídka. Cena za tento sportovní kit ještě nebyla zveřejněna, ale předchozí úprava na 462 koní stojí přibližně 210 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.