Marcos – nový kit pro motor

Marek Litzman, 26. července 2007, 10:18 Google+

Marcos je nepříliš známá, o to snad zajímavější britská automobilka vyrábějící kusové stroje. Není nejrychlejší, nejúspornější ani technicky nejvyspělejší. Přesto zajímavá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TSO GT2

TSO GT2 | foto: Marcos

Sdílejte článek

Marcos TSO GT2, jak se vůz celým jménem jmenuje, je sporťákem klasické koncepce s motorem vepředu a pohonem zadních kol. Díky uložení motoru až daleko za zadní nápravou se může pyšnit rozložením hmotnosti 1:1 mezi obě nápravy. Použitý motor má objem 5,7 litru, původ v Americe a normálně výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm. Výrobce však nabízí i kity k navýšení výkonu, právě o tom bude tento článek.

TSO je poměrně malým vozem. Ačkoliv tak nevypadá, na délku měří jen 4 metry a rozvor činí 2280 mm. S šířkou 1680 mm tak přesahuje půdorys Fabie jen o několik milimetrů. Výška je potom sportovně menší, 1150 mm. I přesto působí vůz poměrně mohutně, dělá to především dlouhá kapota a agresivní žebrování. Zádi dominuje difuzor, mohutná odtrhová hrana a na ni umístěna dvě kruhová koncová světla. Obvyklé dominanty – výfuky – se krčí někde na boku.

Jízdní výkony sériového vozu jsou velmi slušné. Při nízké hmotnost 1170 kg sprintuje na stovku za 4 sekundy a dosáhne téměř až na 300 km/h.

Vše se však zlepší při použití nového kitu výkonu motoru. Navýšení na 475 koní a 630 Nm ještě není až tak zajímavé, zajímavé je to jakým způsobem toho dosahuje. Perfektně plynulá křivka velkoobjemového motoru zaručuje to, že 90% točivého momentu je k dispozici mezi necelými 2700 a 6200 otáčkami za minutu, tedy v rozsahu 3500 otáček. Oproti dřívějšímu výkonovému kitu je to slušné vylepšení, neboť ten těchto hodnot dosahuje jen v rozmezí asi 2500 otáček. Navíc maximální výkon i točivý moment je o zlomek lepší.

Zbývá jen dodat, že Marcos je k dostání za cenu převyšující dva miliony korun, přičemž již v ceně je například samosvorný diferenciál, rádio či elektricky ovládaná okna a zrcátka. Za příplatek je možno dovybavit vůz klimatizací, CD changerem, xenonama a například i navigací. Ve třídě sporťáků slušná nabídka. Cena za tento sportovní kit ještě nebyla zveřejněna, ale předchozí úprava na 462 koní stojí přibližně 210 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Marcos – nový kit pro motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota s technologií Plug-In - povoleno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud