Marcos – nový kit pro motor

Marek Litzman, 26. července 2007, 10:18 Google+

Marcos je nepříliš známá, o to snad zajímavější britská automobilka vyrábějící kusové stroje. Není nejrychlejší, nejúspornější ani technicky nejvyspělejší. Přesto zajímavá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TSO GT2

TSO GT2 | foto: Marcos

Sdílejte článek

Marcos TSO GT2, jak se vůz celým jménem jmenuje, je sporťákem klasické koncepce s motorem vepředu a pohonem zadních kol. Díky uložení motoru až daleko za zadní nápravou se může pyšnit rozložením hmotnosti 1:1 mezi obě nápravy. Použitý motor má objem 5,7 litru, původ v Americe a normálně výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm. Výrobce však nabízí i kity k navýšení výkonu, právě o tom bude tento článek.

TSO je poměrně malým vozem. Ačkoliv tak nevypadá, na délku měří jen 4 metry a rozvor činí 2280 mm. S šířkou 1680 mm tak přesahuje půdorys Fabie jen o několik milimetrů. Výška je potom sportovně menší, 1150 mm. I přesto působí vůz poměrně mohutně, dělá to především dlouhá kapota a agresivní žebrování. Zádi dominuje difuzor, mohutná odtrhová hrana a na ni umístěna dvě kruhová koncová světla. Obvyklé dominanty – výfuky – se krčí někde na boku.

Jízdní výkony sériového vozu jsou velmi slušné. Při nízké hmotnost 1170 kg sprintuje na stovku za 4 sekundy a dosáhne téměř až na 300 km/h.

Vše se však zlepší při použití nového kitu výkonu motoru. Navýšení na 475 koní a 630 Nm ještě není až tak zajímavé, zajímavé je to jakým způsobem toho dosahuje. Perfektně plynulá křivka velkoobjemového motoru zaručuje to, že 90% točivého momentu je k dispozici mezi necelými 2700 a 6200 otáčkami za minutu, tedy v rozsahu 3500 otáček. Oproti dřívějšímu výkonovému kitu je to slušné vylepšení, neboť ten těchto hodnot dosahuje jen v rozmezí asi 2500 otáček. Navíc maximální výkon i točivý moment je o zlomek lepší.

Zbývá jen dodat, že Marcos je k dostání za cenu převyšující dva miliony korun, přičemž již v ceně je například samosvorný diferenciál, rádio či elektricky ovládaná okna a zrcátka. Za příplatek je možno dovybavit vůz klimatizací, CD changerem, xenonama a například i navigací. Ve třídě sporťáků slušná nabídka. Cena za tento sportovní kit ještě nebyla zveřejněna, ale předchozí úprava na 462 koní stojí přibližně 210 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Marcos – nový kit pro motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota s technologií Plug-In - povoleno

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud