Sluncem rozpálené Montmeló nedaleko Barcelony přivítalo mistrovství světa silničních motocyklů k Velké ceně Katalánska na okruhu Circuit de Catalunya.
125 ccm Pro české fanoušky nejzajímavější kubatura přinesla další dramatický souboj od startu až do cíle. Ve vedoucí skupince se po celý závod držel i Lukáš Pešek se strojem Derbi a zdálo se, že může útočit na nejvyšší pozice. Bohužel pět kol před cílem udělal školáckou chybu, když zablokoval přední kolo a svůj motocykl položil. Navíc při pádu sestřelil i vedoucího muže průběžného pořadí Hectora Faubela na Aprilii. Situaci perfektně využili piloti KTM a senzačně dokázali urvat dvě místa na stupních vítězů. Díky Koyamovi vítězí KTM poprvé v této kubatuře na tomto okruhu. Nejvíce ovšem vytěžil Gabor Talmacsi, který se snadným druhým místem vrací do vedení šampionátu.
výsledky závodu 125 ccm
250 ccm Dvěstěpadesátky dnes na čele kromě úvodu závodu nenabídly nijak napínavý souboj, Jorgeho Lorenza jen krátce ohrožoval Alex de Angelis, za kterým bylo celé jezdecké pole dlouze roztrhané. Náš Karel Abraham doplatil na špatný výběr pneumatik, ale v závěru se na něj usmálo štěstí, které "shodilo z motorky" několik jezdců před ním a přineslo mu tím dva body za 14. místo.
výsledky závodu 250 ccm
MotoGP V nejvyšší třídě si pořádný souboj užili Cassey Stoner, Valentino Rossi a Dani Pedrosa. Na záda jim po celou dobu dýchal John Hopkins, ale nedokázal se do souboje zamíchat. Rossi po startu postupoval dopředu a musel pracně dvojici Stoner-Pedrosa dohánět. V posledních osmi kolech se neustále střídal ve vedení se Stonerem, strategické odkládání útoku dnes šlo stranou. Stoner byl v posledním kole úspěšnější a zvýšil si svůj náskok v mistrovství světa před Rossim a dnes i celkově třetím Pedrosou.
výsledky závodu MotoGP
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?