Velkou cenu Itálie znovu zdramatizovalo počasí. Startovalo se na mokré trati a jezdci váhali mezi středními a tvrdými suchými pneumatikami.
125 ccm Trať po startu rychle oschla a v závěru závodu svítilo slunce. Náš Lukáš Pešek po zmatečné mokré kvalifikaci startoval ze druhé řady a propadl se na 10. příčku. V prvních dvou třetinách závodu se pohyboval kolem 8. místa, než se po chybě propadl na 11. místo se ztrátou 6s na vedoucího jezdce. Předvedl skvělou stíhací jízdu, když se v závěru předposledního kola dostal do vedoucí devítičlenné skupinky. Po čtyřech úspěšných předjížděcích manévrech bohužel upadl. Závod díky skvělému finiši vyhrál Faubel před Gadeou a Corsim. Peškův nejbližší soupeř v mistrovství světa Talmacsi dojel čtvrtý. První desítka s výjimkou Smithe a Koyamy patří Apriliím.
výsledky závodu
250 ccm Dvěstěpadesátky znovu ovládl Alvaro Bautista, loňský šampion třídy do 125ccm. Rozhodovalo se mezi ním a Alexem de Angelisem, který projel cílem o pouhou desetinu sekundy později. Až o osm sekund později dorazila další dvojice Barbera-Dovizioso. Zbytek startovního pole ztratil na vítěze téměř půl minuty. Náš Karel Abraham doufal v déšť, což se mu nevyplnilo, přesto bojoval o body. Nakonec si vybral smolou první nebodovanou 16. pozici.
výsledky závodu
MotoGP V královské kubatuře dnes nikdo nedostal šanci vedle Valentina Rossiho. Dlouho se snažil Dani Pedrosa, ale nakonec se musel spokojit s druhým místem, Rossi byl v posledních kolech nezadržitelný. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Cassey Stoner byl smířen se třetí příčkou, jenže v závěru závodu jej výborným finišem překvapil Alex Barros, nejstarší jezdec startovního pole. Cassey tak před Rossim vede už o pouhých 9 bodů. Rossi vyhrál v Mugellu pošesté za sebou, čímž překonal rekord v sérii vítězství na jedné trati Mika Hailwooda.
výsledky závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.