Velkou cenu Itálie znovu zdramatizovalo počasí. Startovalo se na mokré trati a jezdci váhali mezi středními a tvrdými suchými pneumatikami.
125 ccm Trať po startu rychle oschla a v závěru závodu svítilo slunce. Náš Lukáš Pešek po zmatečné mokré kvalifikaci startoval ze druhé řady a propadl se na 10. příčku. V prvních dvou třetinách závodu se pohyboval kolem 8. místa, než se po chybě propadl na 11. místo se ztrátou 6s na vedoucího jezdce. Předvedl skvělou stíhací jízdu, když se v závěru předposledního kola dostal do vedoucí devítičlenné skupinky. Po čtyřech úspěšných předjížděcích manévrech bohužel upadl. Závod díky skvělému finiši vyhrál Faubel před Gadeou a Corsim. Peškův nejbližší soupeř v mistrovství světa Talmacsi dojel čtvrtý. První desítka s výjimkou Smithe a Koyamy patří Apriliím.
výsledky závodu
250 ccm Dvěstěpadesátky znovu ovládl Alvaro Bautista, loňský šampion třídy do 125ccm. Rozhodovalo se mezi ním a Alexem de Angelisem, který projel cílem o pouhou desetinu sekundy později. Až o osm sekund později dorazila další dvojice Barbera-Dovizioso. Zbytek startovního pole ztratil na vítěze téměř půl minuty. Náš Karel Abraham doufal v déšť, což se mu nevyplnilo, přesto bojoval o body. Nakonec si vybral smolou první nebodovanou 16. pozici.
výsledky závodu
MotoGP V královské kubatuře dnes nikdo nedostal šanci vedle Valentina Rossiho. Dlouho se snažil Dani Pedrosa, ale nakonec se musel spokojit s druhým místem, Rossi byl v posledních kolech nezadržitelný. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Cassey Stoner byl smířen se třetí příčkou, jenže v závěru závodu jej výborným finišem překvapil Alex Barros, nejstarší jezdec startovního pole. Cassey tak před Rossim vede už o pouhých 9 bodů. Rossi vyhrál v Mugellu pošesté za sebou, čímž překonal rekord v sérii vítězství na jedné trati Mika Hailwooda.
výsledky závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?