Český motocyklový závodník Lukáš Pešek vybojoval vítězství v dnešní Velké ceně Číny v třídě do 125ccm a po více než čtyřiceti letech po Frantovi Šťastném přiváží vítězství do České republiky.
125 ccm Pešek startoval ze třetí pozice a po celý závod se držel v šestičlenné a později devítičlenné vyrovnané vedoucí skupině. Počínal si velmi zkušeně, když v průběhu celého závodu kontroloval čtvrté až šesté místo.
Dvě kola před cílem rázně zaútočil a během jednoho kola by ve vedení a okamžitě nasadil k trháku. To se mu podařilo a i přes nevýhodu vedoucího jezdce na dlouhé rovince si první místo pohlídal. Během závěrečného kola nedal nikomu šanci se přiblížit, naopak si před cílovou čárou vybudoval bezpečný náskok.
Nechal za sebou Hectora Faubela na Aprilii i Esteva Rabata na nečekaně silné Hondě. Gabor Talmacsi se díky ovážnému manévru a štěstí udržel na čtvrté pozici. Lukáš Pešek po čtyřech závodech vede mistrovství světa silničních motocyklů!
výsledky Velké ceny Číny - 125 ccm průběžné pořadí: 1. Pesek 71, 2. Talmacsi 69, 3. Faubel 67, 4. Corsi 47, ...
250 ccm Ve třídě do 250 ccm suverénně zvítězil Jorge Lorenzo, který svým soupeřům ujel hned na startu a do cíle jen kontroloval náskok. Druhý byl v první polovině závodu Andrea Dovizioso a zdálo se, že první dvě místa jsou jasná, ale zezadu nezadržitelně postupoval Alvaro Bautista, loňský šampion stopětadvacítek. Skvěle zabojoval Mika Kallio.
výsledky Velké ceny Číny - 250 ccm
MotoGP V královské kubatuře startoval z pole-position Valentino Rossi, ale své prvenství v kvalifikaci neproměnil ve vítězství. Dlouho se o první místo přetahoval s Caseyem Stonerem, jehož Ducati mu dávala rozhodující výhodu na dlouhé rovince. Nakonec Rossi chyboval a propadl se na třetí místo. Snadno se vrátil před Hopkinse, Stoner však měl příliš velký náskok.
výsledky Velké ceny Číny - MotoGP
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?