Subaru Outback 3.0 H6

, foto:
Petr Horák 29. července 2003 14:22
Sdílej:

Vozy japonské automobilky Subaru rozhodně nepatří k módním trhákům, ale motoristickou veřejnost oslovují především...

prostřednictví precizního zpracování a sofistikovaným systémem pohonu všech kol. Jaký byl špičkový model Outback s třílitrovým motorem? Okamžitě poznáte, že se v podstatě jedná o vlajkovou loď a tomu bylo leccos podřízeno. Ve srovnání se sportovní Iprezou a všestranným Foresterem má Outback o poznání měkčí nastavení podvozku, ale nic neztrácí na jistém ovládání vydatně podepřeným permanentním pohonem všech kol. Interiér byl vyveden v béžovo-šedé kůži v kombinaci s dřevem a řidiči poskytuje veškerý komfort běžný ve vyšší střední třídě. Sportovní odkaz má v interiéru na starosti pouze volant Momo vykládaný dřevem. Pod kapotou testovaného Outbacku je skryto malé unikum. Napadá mne, že pouze Porsche vyrábí šestiválcový boxer. A Subaru do modelu Outback 3,0 H6! Výkon činí 154 kW, tedy 210 koní, a točivý moment vrcholí hodnotou 282 N.m při 4400/min. Dalo by se říci, že na takový vůz parametry naprosto dostatečné, ale na druhou stranu motoru však chybí ona agresivita a výbušnost přeplňovaných „dvoulitrů“. Charakteristické předení šestiválce má však taky něco do sebe. Už letmo jsem se zmínil o příkladných jízdních vlastnostech Outbacku a zásluhách stálého pohonu všech kol. Jenže ono to není to jedno jediné, co přispívá „čitelnosti“ chování vozu. Zadní tlumiče jsou totiž vybaveny automatickým udržováním světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení. Podvozek je vlastně jedna z několika věcí, které Outback odlišují od Legacy Kombi. Těmi dalšími je již zmiňovaný motor H6, jenž je výsadou Outbacku, zvětšená světlá výška vozu na 190 milimetrů, což vydatně posiluje i jeho ambice mimo silnice, a praktické rozměrné plastové kryty boků vozu. Hlavními devizami Outbacku však nejsou jen dobré jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni, kde si v ničem nezadá s klasickými vozy SUV, ale také vynikající dílenské zpracování a užitné hodnoty. Zavazadlový prostor je totiž schopen pojmout od 455 do 1 646 litrů nákladu a k tomu nabízí naprosto rovnou plochu, pod kterou je možné do několika kapes uschovat pár drobností. Nevýhodou je poměrně vysoká nakládací hrana, ale to je daň rovné podlaze ukrývající zadní diferenciál a uspořádání hrany ve stejné výšce s podlahou zavazadelníku. Říká se, že pihou na kráse vozů Subaru je vyšší spotřeba paliva. Pokud se rozhodnete plně využívat výkonu motoru, pak pochopitelně musíte počítat se spotřebou až někde okolo 15 litrů naturalu na 100 km, ale při trochu střídmější jízdě se udržíte okolo deseti litrů. Fotografie Subaru Outback 3.0 H6

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.