Stuttgartskému výrobci luxusně sportovních vozů se obchodně daří, zájem o značku Porsche posiluje a včera společnost oznámila uplatnění opce na koupi části balíku akcií německého koncernu Volkswagen ve výšce 3,6%.
Celkový podíl Porsche ve VW bude 31% a německé zákony dávají obchodním společnostem povinnost nabídnout odkoupení všech akcií při překročení hranice 30%.
Porsche však bude akcionářům vyplácet za akcie VW jen zákonem určené minimum ve výši 90% aktuální ceny akcií, která činí 112 euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?