Vellozi Electric, s turbínou a baterií 320

Daniel Šupa, 29. dubna 2007, 20:50 Google+

Americká společnost Vellozi sídlící v Beverly Hills představila svůj koncept ekologického vozu, který potírá dosud panující povědomí lidí o automobilech poháněných elektrickou energií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Cruiser V8

Land Cruiser V8 | foto: Vellozi

Sdílejte článek

„Chceme veřejnosti nabídnout alternativu ekologickým palivem poháněného vozu. Chceme při tom také změnit povědomí lidí o vozech přátelských k životnímu prostředí, které častokrát vypadají jako různé krabice," uvádí v tiskovém materiálu Vellozi.

Koncept má skutečně tvary standardního dvousedadlového sportovního vozu s motorem umístěným před zadní nápravou. Nutno upřesnit, že se jedná o hybridní elektromobil, jehož pohon zajišťuje vysokovýkonná baterie, která je dobíjena malou turbínou Vellozi. Turbínu je možné pohánět benzínem, naftou, bionaftou či stále více rozšířeným etanolem i metylalkoholem. A právě tuto skutečnost považují u Vellozi za velmi důležitou, neboť nemusí zájemci o jejich vůz, v případě výroby, čekat 12-20 let na transformaci trhu s pohonnými hmotami.

Spotřeba turbíny je údajně vskutku symbolická, neboť na 3,75 litru paliva má vůz ujet asi 300 kilometrů při silně dynamické jízdě. Na 100 km/h má Vellozi Electric akcelerovat do tří vteřin a maximální rychlost by měla končit někde u 320 km/h.

Aby bylo možné dosáhnout tak slibných výkonů při nízké spotřebě, počítá Vellozi při konstrukci vozu s použitím lehkých materiálů, používaných v kosmickém průmyslu. Svůj systém si však nechce nechat patentovat a následně kontrolovat jeho používání, ale přeje si vidět jeho rozšíření mezi všechny výrobce automobilů.

Šlechetným myšlenkám zřejmě ještě neodzvonilo úplně nebo je někde skrytý háček...

Foto: Vellozi
Vytisknout

Diskuze: Vellozi Electric, s turbínou a baterií 320

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Agip posiluje, Esso končí - anotační foto

Agip posiluje, Esso končí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud