Americká společnost Vellozi sídlící v Beverly Hills představila svůj koncept ekologického vozu, který potírá dosud panující povědomí lidí o automobilech poháněných elektrickou energií.
„Chceme veřejnosti nabídnout alternativu ekologickým palivem poháněného vozu. Chceme při tom také změnit povědomí lidí o vozech přátelských k životnímu prostředí, které častokrát vypadají jako různé krabice," uvádí v tiskovém materiálu Vellozi.
Koncept má skutečně tvary standardního dvousedadlového sportovního vozu s motorem umístěným před zadní nápravou. Nutno upřesnit, že se jedná o hybridní elektromobil, jehož pohon zajišťuje vysokovýkonná baterie, která je dobíjena malou turbínou Vellozi. Turbínu je možné pohánět benzínem, naftou, bionaftou či stále více rozšířeným etanolem i metylalkoholem. A právě tuto skutečnost považují u Vellozi za velmi důležitou, neboť nemusí zájemci o jejich vůz, v případě výroby, čekat 12-20 let na transformaci trhu s pohonnými hmotami.
Spotřeba turbíny je údajně vskutku symbolická, neboť na 3,75 litru paliva má vůz ujet asi 300 kilometrů při silně dynamické jízdě. Na 100 km/h má Vellozi Electric akcelerovat do tří vteřin a maximální rychlost by měla končit někde u 320 km/h.
Aby bylo možné dosáhnout tak slibných výkonů při nízké spotřebě, počítá Vellozi při konstrukci vozu s použitím lehkých materiálů, používaných v kosmickém průmyslu. Svůj systém si však nechce nechat patentovat a následně kontrolovat jeho používání, ale přeje si vidět jeho rozšíření mezi všechny výrobce automobilů.
Šlechetným myšlenkám zřejmě ještě neodzvonilo úplně nebo je někde skrytý háček...
Foto: VelloziMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.