25. března 2007 bylo oznámeno definitivní rozhodnutí. Rolls-Royce patřící do koncernu BMW pracuje na přípravě menšího a levnějšího vozu pro nižší segment automobilového trhu.
Na konci loňského roku se hovořilo o zájmu a studiích britské automobilky, která zvažovala možnost výroby menšího a levnějšího modelu, než je současný Phantom.
Ve středu byla příprava vozu s přibližně poloviční cenou Phantomu prezentována v oficiálním sdělení i s předpokládaným termínem představení a uvedení do prodeje.
S menším Rolls-Royce délky něco přes pět metrů bychom se měli setkat na autosalonech poprvé ještě v roce 2010.
Současná vzrůstající poptávka po Phantomech nebyla určujícím motivem pro přípravu levnějšího modelu. Vidíme v tom jakýsi červený kobereček, který má potenciálního zákazníka zaháčkovat a přivést v budoucnu až k impozantnímu a přepychovému Phantomu.
Nedojde tím ale k jisté ztrátě výlučnosti, která jde se značkou Rolls-Royce ruku v ruce téměř od nepaměti a je oním stěžejním důvodem, proč si vozy této značky smetánka vlastně kupuje?
foto: Rolls RoyceMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.