25. března 2007 bylo oznámeno definitivní rozhodnutí. Rolls-Royce patřící do koncernu BMW pracuje na přípravě menšího a levnějšího vozu pro nižší segment automobilového trhu.
Na konci loňského roku se hovořilo o zájmu a studiích britské automobilky, která zvažovala možnost výroby menšího a levnějšího modelu, než je současný Phantom.
Ve středu byla příprava vozu s přibližně poloviční cenou Phantomu prezentována v oficiálním sdělení i s předpokládaným termínem představení a uvedení do prodeje.
S menším Rolls-Royce délky něco přes pět metrů bychom se měli setkat na autosalonech poprvé ještě v roce 2010.
Současná vzrůstající poptávka po Phantomech nebyla určujícím motivem pro přípravu levnějšího modelu. Vidíme v tom jakýsi červený kobereček, který má potenciálního zákazníka zaháčkovat a přivést v budoucnu až k impozantnímu a přepychovému Phantomu.
Nedojde tím ale k jisté ztrátě výlučnosti, která jde se značkou Rolls-Royce ruku v ruce téměř od nepaměti a je oním stěžejním důvodem, proč si vozy této značky smetánka vlastně kupuje?
foto: Rolls Royce
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?