General Motors představil minulý pátek v Šanghaji koncept čtyřmístného sportovního vozu, kterému dal jméno svého bývalého modelu, který se vyráběl dlouhých 36 let.
Vedení automobilky odmítá v tuto chvíli říci, zda se Riviera objeví v představené formě konceptu na silnici, ale zcela jistě budou některé prvky použity na připravovaných sériových modelech.
Pokud se pozastavujete nad designem konceptu s otázkou, kde se ztratilo tradiční a řekněme neevropské pojetí americkou mohutností a silou, vězte, že studie Riviera má základy v Číně. Koncept byl připraven v designovém a vývojovém centru koncernu GM v Šanghaji PATAC. „Máme co naplňovat, Riviera je jménem automobilové ikony,“ uvedl představení James Shyr.
Karosérii vozu tvoří panely z uhlíkových vláken, exteriér i interiér charakterizují křivky, jedinou hranou, zato ostrou a výraznou, je práh dveří. Koncept respektuje odkaz k americké automobilce, použití v neotřelém a líbivém designu našla tradiční mřížka předního chladiče i pohledově mírně potlačené nasávací otvory v předních blatnících.
Designéři se soustředili mimo jiné na hru světla. Vůz je vybaven stíněnou prosklenou střechou a nepřehlédnutelným prvkem jsou nahoru vyklápěné dveře, jejichž délka umožňuje pohodlné nastupování jak na přední, tak zadní sedadla. Vůz stojí na 21" kolech. Hnaná náprava je zadní.
Interiér určují také křivky, středová konzola probíhá mezi předními sedadly a opticky interiér ještě více prodlužuje. Vnitřní část je provedena v kombinaci chromu, měkkého i tvrzeného plastu, kůže a modrého látkového čalounění. Co se týče ovládání, konstruktéři sáhli po dotykovém ovládání. Za pozornost jistě stojí, že v kokpitu chybí i tak tradiční prvek, kterým je řadící páka. Foto: Buick, conceptcarz.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.