General Motors představil minulý pátek v Šanghaji koncept čtyřmístného sportovního vozu, kterému dal jméno svého bývalého modelu, který se vyráběl dlouhých 36 let.
Vedení automobilky odmítá v tuto chvíli říci, zda se Riviera objeví v představené formě konceptu na silnici, ale zcela jistě budou některé prvky použity na připravovaných sériových modelech.
Pokud se pozastavujete nad designem konceptu s otázkou, kde se ztratilo tradiční a řekněme neevropské pojetí americkou mohutností a silou, vězte, že studie Riviera má základy v Číně. Koncept byl připraven v designovém a vývojovém centru koncernu GM v Šanghaji PATAC. „Máme co naplňovat, Riviera je jménem automobilové ikony,“ uvedl představení James Shyr.
Karosérii vozu tvoří panely z uhlíkových vláken, exteriér i interiér charakterizují křivky, jedinou hranou, zato ostrou a výraznou, je práh dveří. Koncept respektuje odkaz k americké automobilce, použití v neotřelém a líbivém designu našla tradiční mřížka předního chladiče i pohledově mírně potlačené nasávací otvory v předních blatnících.
Designéři se soustředili mimo jiné na hru světla. Vůz je vybaven stíněnou prosklenou střechou a nepřehlédnutelným prvkem jsou nahoru vyklápěné dveře, jejichž délka umožňuje pohodlné nastupování jak na přední, tak zadní sedadla. Vůz stojí na 21" kolech. Hnaná náprava je zadní.
Interiér určují také křivky, středová konzola probíhá mezi předními sedadly a opticky interiér ještě více prodlužuje. Vnitřní část je provedena v kombinaci chromu, měkkého i tvrzeného plastu, kůže a modrého látkového čalounění. Co se týče ovládání, konstruktéři sáhli po dotykovém ovládání. Za pozornost jistě stojí, že v kokpitu chybí i tak tradiční prvek, kterým je řadící páka. Foto: Buick, conceptcarz.com
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?