General Motors představil minulý pátek v Šanghaji koncept čtyřmístného sportovního vozu, kterému dal jméno svého bývalého modelu, který se vyráběl dlouhých 36 let.
Vedení automobilky odmítá v tuto chvíli říci, zda se Riviera objeví v představené formě konceptu na silnici, ale zcela jistě budou některé prvky použity na připravovaných sériových modelech.
Pokud se pozastavujete nad designem konceptu s otázkou, kde se ztratilo tradiční a řekněme neevropské pojetí americkou mohutností a silou, vězte, že studie Riviera má základy v Číně. Koncept byl připraven v designovém a vývojovém centru koncernu GM v Šanghaji PATAC. „Máme co naplňovat, Riviera je jménem automobilové ikony,“ uvedl představení James Shyr.
Karosérii vozu tvoří panely z uhlíkových vláken, exteriér i interiér charakterizují křivky, jedinou hranou, zato ostrou a výraznou, je práh dveří. Koncept respektuje odkaz k americké automobilce, použití v neotřelém a líbivém designu našla tradiční mřížka předního chladiče i pohledově mírně potlačené nasávací otvory v předních blatnících.
Designéři se soustředili mimo jiné na hru světla. Vůz je vybaven stíněnou prosklenou střechou a nepřehlédnutelným prvkem jsou nahoru vyklápěné dveře, jejichž délka umožňuje pohodlné nastupování jak na přední, tak zadní sedadla. Vůz stojí na 21" kolech. Hnaná náprava je zadní.
Interiér určují také křivky, středová konzola probíhá mezi předními sedadly a opticky interiér ještě více prodlužuje. Vnitřní část je provedena v kombinaci chromu, měkkého i tvrzeného plastu, kůže a modrého látkového čalounění. Co se týče ovládání, konstruktéři sáhli po dotykovém ovládání. Za pozornost jistě stojí, že v kokpitu chybí i tak tradiční prvek, kterým je řadící páka. Foto: Buick, conceptcarz.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?