Bestseller své třídy a pilíř prodejního úspěchu koncernu Volkswagen měl mít následovníka již začátkem roku 2008.
Podle informací z Německa si však na šestou generaci Golfu budeme muset počkat minimálně jeden rok.
Informaci uveřejněnou časopisem Automobilwoche potvrdil tiskový mluvčí VW s tím, že dosavadní prodejní úspěch páté generace na výrobce netlačí a umožňuje mu odladit nový vůz do té nejlepší formy.
Ze zákulisí koncernu se však ozývají hlasy, že s výslednou podobou Golfu VI není spokojen především nástupce Bernda Pischetsriedera a současný generální ředitel Martin Winterkorn.
Nový Golf bude vycházet ze stávajícího modelu, upgrade se má týkat především interiéru a karosérie, v případě mechanických a elektronických systémů se bude jednat o tradiční postupnou modernizaci, ale v nepříliš velkém rozsahu.
Winterkorn je přesvědčen o tom, že aby si zachoval Golf své výsadní postavení, musí přijít s něčím skutečně novým a neotřelým. Premiéra první generace Golfu se datuje do roku 1974.
Jak by mohl nový vůz vypadat naznačil styl VW Scirocco, který byl veřejností přijat s velkým ohlasem a pozorností. Na jeho základě představil Andrea Rosati grafický model Golfu VI na stránkách www.informotori.co.uk Jeho skutečnou podobu by mohl koncern podle nepotvrzených informací prezentovat začátkem roku 2009.
Foto: informatori.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.