Britská aukční síň H&H, mimo jiné dražící i automobilové veterány, bude 19. června obchodovat 34 konceptů britského návrháře Trevora Fiore Frosta ze šedesátých let 20. století, které byly určeny pro Jaguar, Austin-Healey, Lancia, Alvis a další.
Většina návrhů je signována obchodní značkou Fiore Design. „Koncepty zahrnují řadu sportovních kupé, ale i luxusní čtyřdveřové limuzíny,“ hovoří o sbírce odborník z H&H na automobily Matthew Kershaw.
Britský designér se narodil jako Trevor Frost. Jméno Fiore převzal po rodině své italské matky. Italští designéři byli vždy respektováni velmi vysoko a Fiore byl přesvědčen, že značka má díky italskému jménu větší prestiž i zvuk. V 80. letech pracoval pro Citroën. Foto: newspress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.