Spada Codatronca je plně funkčním vozem italského designéra Ercole Spada a jeho syna Paola, kterou připravilo kooperací studio SpadaConcept a ladičská společnost UK Garage, která se specializuje na tuning a vše s ním spojené.
Podvozek je převzat z Chevrolet Corvette, pérování, tlumiče, motor a další prvky byly upraveny UK Garage. Supersport lakovaný v dramatické černé bude nabízen ve třech variacích. TS s 512 koňmi výkonu, TSV s 600 koňmi. Vlajkový model má pak označení TSS a brutálních 700 koní s točivým momentem 950 Nm. Z nuly na sto akceleruje lehlá Codatronca údajně za méně než tři vteřiny. Maximální rychlost je udávána hodnotou 355 km/h.
Inspirací byl pro Codatroncu prototyp Alfa Romeo TZ z roku 1965. Klíčovými rysy byly pro návrh vozu nízká hmotnost, vysoký výkon, výborné jízdní vlastnosti, pružnost motoru a účinná aerodynamika. Zda se podařilo splnit Spadovi jeho cíl, postavit supersport v tradici italské klasiky, ukáže až budoucnost.
Ercole Spada pracoval před osamostatněním pro Zagato jako šéfdesignér a podepsán je třeba i pod Aston Martin DB4.
foto: SpadaConceptMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.